لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۸

ستاره ايران در جام جهانی به الشحانيه قطر پيوست


مهرداد پولادی
مهرداد پولادی

مهرداد پولادی موفق ترين بازيکن ايران از نگاه فيفا در جام جهانی ۲۰۱۴ با عقد قراردادی يک ساله به ارزش ۷۰۰ هزار دلار به تيم الشحانيه قطر پيوست.

پولادی در جام جهانی بهترين مدافع در جمع تيمهای آسيايی از نگاه فيفا بود. او همچنين در مرحله گروهی، دوازدهمين مدافع برتر در جمع کل تيمها معرفی شد. در رده بندی برترين بازيکنان با احتساب تمام خطوط نيز در رده بيست و هشتم مرحله نخست مسابقات قرار گرفت.

مدافع چپ فصل گذشته پرسپوليس در تيمی بازی خواهد کرد که سرمربياش ميگوئل آنخل لوتينا از اسپانياست. در اين تيم آلوارو مخيا از اسپانيا با سابقه حضور در رئال مادريد و لوچيانو واسکوئز آرژانتينی نيز عضويت دارند.

پولادی در حالی راهی قطر شد که دو باشگاه انگليسی ساوتهمپتون و سوانسی خواستار به خدمت گرفتن او بودند. خبر پيوستن پولادی به تيمی معتبر در ليگ برتر را سايت شبکه تلويزيونی اسکای اسپورت هم تاييد کرده بود.

روزنامه «ديلی استار» چاپ انگستان با درج خبر جذب پولادی از سوی اين دو باشگاه نوشته بود که او با ۲۳ بازی ملی، نمايشی عالی در برابر نيجريه و آرژانتين ارائه کرد و خودش هم شخصاً عاشق بازی در ليگ برتر است.

قبل از پولادی، اشکان دژآگه شاخص ترين بازيکن بين المللی ايران هم با جدايی از فولام و پاسخ منفی به پيشنهادات هرتا برلين، وستهام و اورتون راهی العربی قطر شد. رضا قوچان نژاد زننده تک گل ايران در جام جهانی نيز که چارلتون اتلتيک خواستار حفظ او بود، به صورت قرضی به باشگاه الکويت پيوست. قوچان نژاد از ليگ برتر هلند و باشگاه بلکپول در دسته اول انگليس هم پيشنهاد داشت.

جدايی پولادی از پرسپوليس و پيوستن او به ليگ قطر با واکنش منفی باشگاه پرسپوليس مواجه شده. سخنگوی هيات مديره اين باشگاه گفته: "اين طور نيست که هر بازيکنی بگويد حق فسخ قرارداد دارم اين کار را انجام دهد. ما معتقديم پولادی بازيکن ماست. قطعا اگر بازيکنی پيشنهاد خارجی دارد بايد باشگاه درباره آن تصميم بگيرد. قراردادی که ما با پولادی داريم معتبر است."

با انصراف پولادی از حضور در فوتبال انگلستان، فوتبال ايران به پايين ترين آمار حضور بازيکنانش در ليگهای اروپايی طی ۱۵ سال اخير ميرسد. مگر اينکه طی روزهای باقی مانده از مهلت قانونی نقل و انتقالات، بازيکنانی که هنوز تيم ندارند بتوانند به باشگاههای اروپايی بپيوندند.

عليرضا جهانبخش مهاجم ۲۱ ساله نايمخن که فصل گذشته توانست درخشش خوبی در فوتبال هلند داشته باشد، در هفته نخست ليگ دسته دوم هلند نيز برای تيمش گلزنی کرد. تيمهای گرونينگن و هيرنوين که در ليگ برتر هلند حضور دارند خواهان به خدمت گرفتن او شده اند.

نقل و انتقالات تابستانی ۱۰ روز ديگر تمام ميشود اما هنوز باشگاه نايمخن با جدايی بازيکن جوان ايراني اش موافقت نکرده.

کريم انصاری فرد ديگر مهاجم تيم ملی ايران برخلاف چند مليپوش ديگر، حاضر نيست حتی با قراردادهای بهتر مالی نيز در ليگ ايران بازی کند و اولويت او حتی با درآمدی کمتر، حضور در اروپاست. او در حال حاضر در اسپانيا به سر ميبرد تا با تيمهای رئال زاراگوزا و اوساسونا در دسته اول مذاکره کند. مدير ورزشی اوساسونا تمايل تيمش برای جذب انصاری فرد را تاييد کرده.

مسعود شجاعی هافبک فصل گذشته لاس پالماس در حال حاضر بازيکن آزاد محسوب ميشود. او از چند تيم اسپانيايی نظير رئال زاراگوزا، رايو وايکانو و مايورکا پيشنهاد دارد.

عليرضا حقيقی دروازه بان موفق ايران در جام جهانی نيز در ۱۰ روز آينده بايد تيم آينده خود را انتخاب کند. او در حال حاضر با روبين کازان روسيه قرارداد دارد اما در صورت رضايت باشگاه، ميتواند به صورت قرضی يا دائمی تيم جديد خود را انتخاب کند. يک تيم نه چندان مشهور در دسته اول اسپانيا خواهان جذب او شده.

احسان حاج صفی که در برزيل نمايش خوبی داشت و به نقل از روزنامه های انگليسی مورد توجه هال سيتی و کارديف قرار گرفته بود، آخرين اميد فوتبال ايران برای حضور در فوتبال جزيره است اما مسئولين سپاهان ميگويند هيچ پيشنهادی برای انتقال او دريافت نکرده اند.

سعيد عزت اللهی بازيکن جوان تيم ملوان هم روز يکشنبه راهی اسپانيا خواهد شد تا در رده های سنی پايه برای آتلتيکو مادريد بازی کند.

XS
SM
MD
LG