لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۷

لیگ قهرمانان اروپا: برتری رئال مادرید در آلمان


رونالدو که در تير رس منتقدان قرار گرفته بود، با گل نيمه اولش به شالکه توانست پاسخ راضی کننده‌ای به هواداران معترض بدهد.
رونالدو که در تير رس منتقدان قرار گرفته بود، با گل نيمه اولش به شالکه توانست پاسخ راضی کننده‌ای به هواداران معترض بدهد.

در ادامه مرحله يک هشتم نهايی ليگ قهرمانان اروپا، رئال مادريد در آلمان با نتيجه ۲-۰ شالکه را از پيش رو برداشت تا همزمان از شدت حساسيت بازی برگشت، همچنين ميزان انتقادات هواداران خودی بکاهد.

رئال پيش از سفر به آلمان، با همين نتيجه دپورتيوو لاکرونيا را شکست داده بود اما نوع بازی اين تيم، نارضايتی و اعتراض برخی هوادارانش را در پی داشت.

رونالدو که در تير رس منتقدان قرار گرفته بود، با گل نيمه اولش به شالکه توانست پاسخ راضی کننده‌ای به هواداران معترض بدهد. ارسال زيبای کارواخال و ضربه سر زيباتر کريستيانو رونالدو، رئال را پيش انداخت. او لحظاتی بعد می‌توانست خودش و تيمش را دو گله کند اما ضربه ايستگاهی‌اش را دروازه‌بان شالکه از زير تير افقی بيرون کشيد.

رونالدو با اين گل توانست با رکورد گلزنی ليونل مسی و رائول گونزالز در مجموع رقابت‌های باشگاهی اروپا شامل ليگ، سوپرجام و ليگ قهرمانان برابری کند. او تعداد گل‌های خود در تمام رقابت‌های باشگاهی قاره را به عدد ۷۶ رساند. البته مسی در ليگ قهرمانان به تنهايی با همين تعداد گل اول است و دو گل بيشتر از رونالدو زده.

در جدال شالکه و رئال مادريد، مهم‌ترين موقعيت ميزبان در نيمه نخست را کلاس يان ‏هونتلار خلق کرد که شوت اين مهاجم سابق رئال را کاسياس مهار کرد. هونتلار هلندی لحظاتی بعد مصدوم شد و خروج زودهنگامش از زمين، وزن حملات شالکه را کم کرد.

در دقيقه ۷۴ شالکه تا آستانه تساوی پيش رفت‏ اما پاس زيبای يوشيدا به ضربه فيليکس پلاته و ضربه نهايی او به تير دروازه ‏خورد کرد. کاسياس وقتی توپ را جمع کرد، به سمت دروازه برگشت تا به نشانه تشکر دستی هم روی تير عمودی بکشد!

چيزی نگذشت که رئال به گل دوم رسيد. حرکت پا به توپ رونالدو و پاس ‏عرضی او به مارسلو، با ضربه تماشايی ستاره برزيلی به تور رسيد. مارسلو همراه با ايسکو از بهترين‌های رئال در اين مسابقه بودند. در حاليکه بن زما به اتفاق گرت بيل، شب متوسطی را سپری کردند.

تونی کروس هم که در کشور خودش به ميدان رفته بود به خاطر دريافت زودهنگام کارت زرد، اغلب دقايق باقی مانده را محتاطانه بازی کرد. رئال در اين بازی جيمز رودريگز و سرجيو راموس را در اختيار نداشت.

کارلو آنچلوتی که پس از شکست ۴-۰ در شهرآورد مادريد، روزها و شب‌های سختی را پشت سر گذاشته، پس از رقم خوردن دومين برد پاپی تيمش به خبرنگاران گفت: پيروز شدن بعد از روزهای دشواری که سپری کرديم، راحت نبود. با اين حال رونالدو برای گل زدن متولد شده. وقتی در يکی دو بازی گل نزند نگرانش می‌شويم. او امشب فوق‌العاده بود، هم گل زد و هم پاس گل داد.

سرمربی رئال مادريد درباره شادمانی‌اش بعد از گل مارسلو گفت: "از گلزنی مارسلو سورپرايز شدم. او بازيکنی نيست که هميشه گل بزند و به همين خاطر وارد زمين شدم تا با هم اين گل را جشن بگيريم."

در ديگر بازی برگزار شده، باسل سوئيس با گل زود هنگام درليس گونزالز از پورتو پيش افتاد. تيم پرتغالی در دقيقه ۷۹ از روی نقطه پنالتی توسط دانيلو مزد حملات گسترده‌اش در طول مسابقه را گرفت.

پورتو حالا با يک تساوی بدون گل در ديدار برگشت هم می‌تواند جواز حضور در مرحله يک چهارم نهايی را به دست بياورد. با اين حال باشگاه سوئيسی که در مرحله گروهی توانست ليورپول را حذف کند، خود را از حالا حذف شده نمی‌داند.

يک روز پيشتر، بايرن مونيخ در اوکراين با تساوی ۰-۰ مقابل شاختار دونتسک متوقف شد. شاگردان گوارديولا نشانی از تيمی که فقط سه روز قبل ۸ گل به هامبورگ زده بود بروز ندادند. پاری سن ژرمن هم در برابر مهمانش چلسی با تساوی ۱-۱ متوقف شد.

XS
SM
MD
LG