لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۹

«نجات ۱۰۰ نفر از حریق» در یک پاساژ در تهران


آتش نشانی می گوید، این حریق مصدومی نداشته است.
آتش نشانی می گوید، این حریق مصدومی نداشته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران روز دوشنبه ۱۰ خردادماه گفته است، به دنبال آتش سوزی در یک پاساژ چهارطبقه در ابتدای خیابان لاله زار نیروهای آتش نشانی بیش از ۱۰۰ نفر را نجات داده اند.

به گزارش ایسنا، جلال ملکی در خصوص چگونگی آغاز این آتش سوزی گفته است: در ساعت ۱۴:۳۳ امروز حادثه حریق در پاساژ لباف واقع در میدان امام خمینی ابتدای خیابان لاله زار به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد . محل حادثه پاساژی چهار طبقه با بیش از ۱۰۰ مغازه بود که در طبقه همکف آن دو انباری در قسمت فوقانی دو باب مغازه واقع شده و حدود ۳۰ مترمربع مساحت داشتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه این دو انبار مملو از لوازم الکتریکی و قابل اشتعال بود اضافه کرده است: این اجناس تمام فضای انبار را پر کرده و آتش گرفتن آن سبب ایجاد دود غلیظی در پاساژ و به ویژه طبقه منفی یک و طبقه همکف شده بود.

جلال ملکی همچنین در ادامه گفته است: امکان دسترسی آتش‌نشانان به کانون حریق وجود نداشت از این رو یک گروه از آتش نشانان از پشت پاساژ محفظه‌ای را به انبار ایجاد کرده و عملیات اطفاء را آغاز کرده و گروهی دیگر نیز وارد پاساژ شده و از جهتی دیگر اقدام به اطفای حریق کردند که خوشبختانه در همان دقایق اولیه آتش‌نشانان ضمن جلوگیری از توسعه آتش موفق به اطفای کامل آن نیز شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرده است:«پیش از ۱۰۰ نفر از کسبه و شهروندانی که برای خرید به این پاساژ آمده بودند در میان شعله‌های آتش و دود گرفتار شده بودند که عوامل آتش نشانی این افراد را به پشت بام منتقل کرده و پس از اطفای کامل حریق آنان را به سطح زمین انتقال دادند. »

به گفته این مقام آتش نشانی تهران عملیات آتش نشانان برای اطفای کامل حریق در این پاساژ در ساعت ۱۶:۲۰ به پایان رسیده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران همچنین گفته است که این حادثه مصدومی نداشت اما «خسارت مالی سنگینی بر جا» گذاشت.

XS
SM
MD
LG