لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۱

آمریکا از گزارش ها درباره تحرکات نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد


وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که جان کری وزیر امور خارجه این کشور روز شنبه پنجم سپتامبر در گفت‌و‌گو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نگرانی خود را از گزارش‌ها منتشر شده درباره تحرکات نظامی روسیه در سوریه ابراز کرد.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود تصریح کرده است: آقای کری در این گفت‌و‌گوی تلفنی تاکید کرد اگر این گزارش‌ها درست باشند، چنین اقداماتی به تشدید درگیری‌ها و در نتیجه افزایش تلفات غیرنظامیان بی‌گناه و همچنین شمار آوراگان منجر شده و احتمال رویارویی احتمالی با نیروهای ائتلاف علیه گروه حکومت اسلامی را درپی خواهد داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید، واشینگتن و مسکو به مذاکرات خود در خصوص بحران در سوریه در اواخر ماه سپتامبر ادامه خواهند داد.

رسانه‌های خبری روز جمعه از از افزایش تحرکات نظامی روسیه در سوریه خبر داده بودند. طبق این گزارش روسیه حمایت‌های نظامی خود از حکومت بشار اسد را افزایش داده و شماری مستشار نظامی به سوریه اعزام کرده است.

در همین زمینه، روزنامه امریکایی «نیویورک تایمز» روز گذشته به نقل از یک مقام دولت آمریکا گزارش داده بود که روسیه یک واحد نظامی پیشرفته، تجهیزات سیار کنترل ترافیک هوایی را به همراه خانه‌های از پیش ساخته برای اسکان نیرو‌ها به سوریه فرستاده است.

به گزارش «نیویورک تایمز» این مقام دولت امریکا که نامش فاش نشده، گفته است، ارسال خانه‌های پیش ساخته به سوریه نشان از ان دارد که روسیه درصدد است تا صد‌ها متسشار نظامی و دیگر نیروهای خود را دربندر لاذقیه مستقر کند.

اعتراضات علیه حکومت بشار اسد در سال ۲۰۱۱ آغاز شد. اما این اعتراضات به جنگ داخلی در این کشور منجر شده است که آوره شدن میلیون‌ها نفر را در پی داشته است.

وزیر خارجه روسیه ماه گذشته پیشنهاد کرده بود که آمریکا برای مبارزه با گروه حکومت اسلامی، با بشار اسد همکاری کند.

XS
SM
MD
LG