لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۱۱

کاخ سفید: یکی از رهبران داعش در عمليات نيروهای آمريکايی در سوريه کشته شد


کاخ سفيد و وزارت دفاع آمريکا اعلام کرده اند که نيروهای ويژه اين کشور در عملياتی در شرق سوريه يکی از رهبران ارشد گروه حکومت اسلامی (داعش) را کشته‌اند.

به گزارش رويترز، کاخ سفيد اعلام کرده است، باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا دستور اين عمليات را صادر کرد. اين عمليات به کشته شدن ابو سياف، ازطراحان عمليات‌های گروه حکومت اسلامی و همچنين مسئول فروش نفت و گاز اين گروه، منجر شد.

طبق اين گزارش ، ام سياف همسر اين رهبر گروه حکومت اسلامی نيز توسط نيروهای ويژه آمريکايی دستگير شده است.

برنادت ميهان، سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد در بيانيه‌ای با اشاره به اين که اين عمليات در منطقه الامر در شرق سوريه صورت گرفته، گفته است: ابو سياف در جريان عمليات و در درگيری با نيروهای آمريکايی کشته شد.

اين سخنگوی کاخ سفيد همچنين اضافه کرده است: رييس جمهوری پس از مشاوره با تيم امنيت ملی و همچنين اطمينان از موفقيت اين عمليات، دستور اجرای آن را صادر کرد.

به گفته اين مقام کاخ سفيد، عمليات نيروهای آمريکايی با موافقت کامل دولت عراق انجام شده است.

با اين حال برنادت ميهان تاکيد کرد که در اين عمليات هيچگونه هماهنگی با حکومت بشار اسد صورت نگرفته و اطلاعاتی در اختيار اين رژيم گذاشته نشده است.

در همين زمينه، اشتون کارتر، وزير دفاع آمريکا نيز گفته است: ابوسياف از طراحان عمليات های نظامی گروه حکومت اسلامی بود و هدايت عمليات غيرقانونی فروش نفت و گاز اين گروه را برعهده داشت.

وزير دفاع آمريکا تاکيد کرده است: همسر ابوسياف نیز در اقدامات تروريستی گروه حکومت اسلامی نقش مهمی داشت.

به گفته سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد در اين عمليات نيروهای آمريکايی يک دختر جوان يزیدی (ایزدی) که به عنوان برده توسط ابوسياف و همسرش به اسارت گرفته شده بود، آزاد کردند.

XS
SM
MD
LG