لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۶

بهمنی: بانک مرکزی پنج میلیون قطعه سکه طلا را روانه بازار می کند


قيمت هر قطعه سکه طلای طرح قديم و جديد روز پنجشنبه در بازار تهران با ثبت رکورد جديدی به ۲۸۰ هزار تومان رسيد.
قيمت هر قطعه سکه طلای طرح قديم و جديد روز پنجشنبه در بازار تهران با ثبت رکورد جديدی به ۲۸۰ هزار تومان رسيد.
به دنبال افزايش بی سابقه بهای سکه طلا در بازار ايران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی در صدد است تا پنج ميليون قطعه سکه طلا را از روز شنبه هفته آینده به بازار عرضه کند.

محمد کشتی آرای، رييس اتحاديه کشوری طلا و جواهر، روز پنجشنبه به «واحد مرکزی خبر» گفته است : قيمت هر قطعه سکه طلای طرح قديم و جديد امروز در بازار تهران با ثبت رکورد جديدی به ۲۸۰ هزار تومان رسيد.

به گفته آقای کشتی آرای، قيمت طلا روز چهارشنبه ۲۷۲ هزار تومان و متناسب با قيمت جهانی طلا بود اما قيمت ۲۸۰ هزار تومانی روز پنجشنبه سکه، بيش از ارزش جهانی طلا است و آن هم به دليل امتناع فروشندگان و احتياط آنان در اين زمينه و از طرفی افزايش تقاضا با توجه به روند صعودی قيمت سکه است.

رييس اتحاديه کشوری طلا و جواهر تاکيد می کند که افزايش بهای ده هزار تومانی قيمت سکه طی دو روز در ماه های اخير بی سابقه بوده است.

با اين حال، محمود بهمنی، رييس کل بانک مرکزی ايران ، در يک برنامه تلويزيونی اعلام کرد که برای ازبين رفتن اختلاف قيمت در بازار، پنج ميليون قطعه سکه طلای ضرب شده اين بانک از روز شنبه، ۲۳ آبان ماه، به بازار عرضه می شود.

به گزارش خبرگزاری «مهر» قيمت هر گرم طلای زرد ۱۸ عيار در بازار تهران به بهای ۲۶ هزار و ۷۳۰ تومان به فروش رسيده است.

رييس اتحاديه کشوری طلا و جواهر، کاهش ارزش دلار و افزايش تقاضا را عامل افزايش قيمت جهانی طلا و تاثيرات آن بر قيمت های داخلی سکه و طلا در ايران دانسته است.

محمد کشتی آرای در این زمینه می گوید: امسال کاهش قيمت دلار و رکود حاکم بر بازارهای جهانی و تبديل دلار به طلا برای حفظ سرمايه ها ، قيمت طلا را بيش از سال های پيش افزايش داده است.

وی با پيش بينی اينکه روند صعودی قيمت طلا در بازارهای جهانی همچنان ادامه داشته باشد، گفته است: از اين پس اگر قيمت طلا افزايش هم داشته باشد روند آن کند خواهد بود.

در همين حال، بهای هر اونس طلا روز پنجشنبه در بازارهای آمريکا به رکورد يک هزار و ۱۲۳ دلار رسيد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، بهای طلا در بازارهای جهانی در ماه اخير هفت درصد افزايش داشته است.

طبق اين گزارش، بهای طلا نسبت به سال گذشته ۲۶ رشد داشته است.

استيو کنودن، مشاوريک شرکت سرمايه گذاری، در اين زمينه می گويد: شما نمی توانيد چنين افزايشی را در کوتاه مدت ببيند
XS
SM
MD
LG