لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۴

«ضرب و شتم » یک نماینده مجلس ایران در مکه


رئيس دفتر نماينده قزوين در مجلس شورای اسلامی از «ضرب و شتم» حجت الاسلام سيد مرتضی حسينی، در شهر مکه عربستان سعودی توسط «دو ناشناس» خبر داده است.

حسين حمزه زاده به خبرگزاری مهر گفته که آقای حسينی روز شنبه ۱۵ تيرماه و يک روز مانده به پايان سفر زيارتی‌اش در حال «بازگشت از نماز عبادت سحرگاهی» بوده که مورد حمله قرار می‌گيرد.

به گفته رئيس دفتر نماينده قزوين، مهاجمان پس از «وارد کردن ضرباتی به سر و کمر» آقای حسينی، وی را به زمين انداختند که «موجب آسيب ‌ديدگی و شکستگی دست» او شد.

بر اساس اين گزارش، نماينده قزوين و عضو کميسيون فرهنگی مجلس، با کمک زائران مصری به بيمارستان منتقل شد و هم اکنون به ايران بازگشته و در حال درمان دست خود است.

آقای حمزه زاده با انتقاد از عملکرد پليس عربستان گفته است: «مأمورانی که همواره تمام حرکات زائران را به شدت تحت کنترل دارند، چگونه متوجه حمله به يک روحانی نشده‌اند يا بی‌اعتنا از کنار آن گذشته‌اند».

روابط ايران و عربستان سعودی چندان گرم نيست و دولت جمهوری اسلامی همواره از عملکرد حکومت عربستان در مواجهه با اقليت شيعه اين کشور انتقاد کرده است.

دولت ايران می‌گويد عربستان سعودی، حقوق شيعيان اين کشور را نقض می‌کند و رهبران مذهبی آنها را تحت فشار می‌گذارد.

رئيس دفتر نماينده قزوين در مجلس نيز با متهم کردن وهابيون، از بعثه رهبر جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه خواسته تا با «دفاع از حقوق تمام زائران ايرانی، در مقابل چنين هتاکی‌ها و آزارهايی به روحانيت، موضعی رسمی و جدی بگيرند و خواهان دستگيری و مجازات هتاکان و ضاربان باشند.»

رقابت منطقه‌ای ميان دولت‌های ايران و عربستان سعودی همواره وجود داشته اما در سال‌های اخير و به دنبال حمايت جمهوری اسلامی از شیعیان بحرينی در برابر دولت سنی مذهب اين کشور و حمايت عربستان سعودی از شورشيان سنی مذهب سوريه در برابر دولت بشار اسد که متحد ايران است، تنش در روابط اين دو کشور اوج گرفته است.
XS
SM
MD
LG