لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۰

هيات نظارت بر مطبوعات به روزنامه بهار و ۱۶ نشريه ديگر تذکر داد


محمد علی رامين، دبير هيات نظارت بر مطبوعات می گويد در جلسه روز دوشنبه، اين هيات به ۱۷ نشريه از جمله روزنامه اصلاح طلب «بهار» تذکر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی رامين گفته است: « موضوع تخلف روزنامه بهار مطرح و مقرر شد با توجه به پخش شايعه، نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی مبنی بر تغيير رنگ پرچم جمهوری اسلامی ايران به اين روزنامه نيز تذکر داده شود».

روزنامه بهار به مدير مسئولی سعيد پورعزيزی، مديرکل رسانه‌های نهاد رياست‌جمهوری در زمان محمد خاتمی، از روز نامه اصلاح طلب در ايران است که سال ها در توقيف بسر برد و از دی ماه سال جاری بارديگر انتنشار خود را از سر گرفته است.

مساله تغيير رنگ پرچم ايران در چند نشست خبری و مراسمی با حضور محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، باعث واکنش نمايندگان مجلس شد.

به گزارش مهر، رنگ پرچم ايران در تزئينات و پشت صحنه برنامه توديع و معارفه مديرعامل قديم و جديد خبرگزاری ايرنا ، حضور محمود احمدی نژاد در جمع اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد انقلاب ايران و همچنين يک کنفرانس خبری رييس دولت دهم دربهمن ماه به سه رنگ اصلی خود نبود و رنگ آبی جايگزين رنگ سبز در پرچم ايران شده بود.

تذکر به نشريات

محمد علی رامين همچنين گفته است در جلسه روز دوشنبه موضوع مطبوعاتی که وی آنها را «عامه پسند» خوانده نيز مورد بررسی قرا گرفته و به آنها تذکر داده شده است.

طبق اين گزارش به نشريه‌های؛ نسل امروز، بانوی شرقی، آينه زندگی، پيام آور، سپيدار، پيشخوان، زندگی ايرانی، مداد رنگی، زندگی ايده آل، رويش، کوه نور، توحيد، راه زندگی، سينمای امروز، چلچراغ و فوتبال به دليل آنچه که «عدم پايبندی به رسالت مطبوعاتی، فعاليت برخلاف زمينه مصوب، استفاده ابزاری از تصاوير، درج مطالب سطحی و فاقد ارزش رسانه‌ای، ترويج تجملات و تبليغ مدگرايی و مصرفگرايی» در شماره‌های اخير آن نشريات خوانده ، تذکر داده شده است

موج برخوردهای تازه با مطبوعات در ايران از زمان روی کار آمدن محمدعلی رامين، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روز دهم آبان ماه شدت بيشتری گرفته است و در اين دوره بيش از ۱۰ نشريه توقيف شده و ده‌ها بار به نشريات تذکر و اخطار داده شده است.

در تازه ترين اقدام هيات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهم اسفندماه روزنامه «اعتماد» را توقيف و نشريه سينا و هفته نامه «ايراندخت» به صاحب امتيازی فاطمه کروبی را لغو امتياز کرد.

محمد علی رامين دليل توقيف روزنامه اعتماد را «تخلف از حدود مطبوعات» و «تکرار و اصرار بر تخلفات» عنوان کرده است.

این در حالی است که به دنبال حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران، ده‌ها روزنامه‌نگار از سوی دستگاه‌های قضايی و امنيتی بازداشت شده‌اند که در حال حاضر دهها روزنامه‌نگار همچنان در زندان به سر می‌برند.

توقيف نشريات در دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی شدت گرفته است که وی روز ۲۷ بهمن در يک کنفرانس خبری به رسانه‌های داخلی و خارجی مدعی شد: «در دولت نهم و دهم بيشترين مجوزها و کمترين لغو امتيازها برای مطبوعات اعمال شده است.»
XS
SM
MD
LG