لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۴

جيش العدل مسئوليت «ربودن پنج مرزبان ايرانی» را برعهده گرفت


گروه جيش العدل روز شنبه ۱۹ بهمن با انتشار تصاويری در صفحه فيس بوک منتسب به این گروه،‌ مسئوليت «ربودن» پنج مرزبان ايرانی را برعهده گرفته است.

پيشتر رسانه های ايران از مفقود شدن پنج نفر از ديده‌بانان مرزبانی ايران در جمعه ۱۸ بهمن ماه در منطقه «جکيگور» استان سيستان و بلوچستان، خبر داده بودند.

گروه جيش العدل می گويد، « ۵ مرزبان متشکل از يک درجه‌دار و ۴ سرباز» را به «اسارت» گرفته است.

پیشتر خبرگزاری دانشجويان ايران،‌ايسنا، گزارش داده بود که اکيپ‌هايی از مرزبانی استان و قرارگاه قدس با دو فروند بالگرد، برای پيگيری موضوع به منطقه اعزام شدند.

اين گزارش اضافه کرده بود که دو اکيپ به سرپرستی جانشين فرماندهی مرزبانی نيروی انتظامی جمهوری اسلامی به استان سيستان و بلوچستان رفته اند تا از نزديک بر عمليات پيدايش نظارت کنند.

به گزارش ايسنا،‌وضعيت و سرنوشت اين پنج مامور مرزبانی ايران در ديدار مسؤلان مرزبانی ايران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفته است.

​خبرگزاری ايسنا همچنین تصریح کرده بود،« برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مرزبانان مفقود شده به آن سوی مرز انتقال داده شده‌اند. »

استان سيستان و بلوچستان که با کشورهای پاکستان و افغاستان هم مرز است طی چند سال اخير شاهد مواردی چون بمبگذاری و حمله مسلحانه به نيروهای امنيتی و انتظامی بوده است.

در ۲۷ آذرماه سال جاری سه تن از نيروهای سپاه پاسداران در سراوان در برخورد با تله انفجاری کشته شدند.

شامگاه سوم آبان نيز درگيری مرزبانان هنگ مرزی سراوان در نقطه صفر مرزی بخش کوهک با افراد مسلح باعث مرگ دست‌کم ۱۴ مرزبان ايرانی و مجروح شدن پنج تن ديگر از آنان شد.

جيش العدل در بيانيه‌ای مسئوليت اين حمله را برعهده گرفته و اعلام کرد که آن را به تلافی آنچه که «جنايات» سپاه در سوريه و همچنين «جنايات» حکومت ايران عليه اهل سنت خوانده، انجام داده‌است.

جيش‌العدل در صفحه‌ فيس‌بوک‌اش، از خود با عنوان «سازمان» ياد کرده که برای «آزادی دين و مذهب و ملت اهل سنت» دست مبارزه مسلحانه زده است.
XS
SM
MD
LG