لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۷

«محمد صديق کبودوند در زندان اوين سکته کرده است»


گفته می شود محمد صدیق کبودوند روز دوشنبه در زندان اوین دچار سکته مغزی شده است.
گفته می شود محمد صدیق کبودوند روز دوشنبه در زندان اوین دچار سکته مغزی شده است.

بر اساس گزارش های رسیده، محمد صديق کبودوند، که ریاست سازمانی به نام سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان را برعهده دارد، روز دوشنبه در اندرزگاه ۸ زندان عمومی اوين دچار «سکته خفيف» شده است.


طبق این گزارش، پزشک بهداری اوين با تاييد سکته آقای کبودوند اعلام کرده که خون در اثر لختگی به مغز او نرسيده است.


محمدصديق کبودوند، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از يک سال يش در بازداشت به سر می برد.


پريناز حسنی، همسر محمدصديق کبودوند، در پاسخ به پرسش راديو فردا درباره جزئيات اين خبر می گويد:«بعد از ظهر ديروز، آقای کبودوند تماس گرفت و اطلاع داد که صبح ديروز دچار سردرد و سرگيجه شديدی شده و متعاقب اين سردرد و سرگيجه برای نيم ساعت بيهوش شده است. هم بندی های او که بالای سرش بوده اند، می گويند عرق سرد بر روی سر و صورتش نشسته بوده است. پزشک زندان در همان بند، او را معاينه می کند و می گويد که دچار سکته خفيف شده است و لختگی خون دارد».


پريناز حسنی افزوده است:«من از آقای کبودوند پرسيدم، آيا درمانگاه يا پزشکی او را معالجه کرده است؟ گفت نه، چنين چيزی نبوده و به او رسيدگی نشده است».


همسر صدیق کبودوند درباره وضعيت وی گفت:«امروز صبح دادگاه داشت که برگزار نشد. ولی قاضی پرونده دستور داده است که او را برای معالجه پيش پزشک ببرند. آقای کبودوند طی تماسی که امروز با ما داشت، گفت که آزمايش و نوار قلب برايش نوشته اند. ولی من اطلاع دقيق ندارم که کجا اين آزمايشات انجام می شود. وضعيت او زياد مساعد نبود و ما نگران وضعيت او هستيم».


به گفته همسر صادق کبودوند وی «در اين مدت، هفت ماه را در انفرادی بند ۲۰۹ و ۲۴۰ گذرانده است و الان حدود ۴-۳ ماه است که در بند هشت عمومی اوين به سر می برد».


پريناز حسنی می گويد :با همسرش «آخرين بار چهارشنبه هفته پيش ملاقات کرده است»


خانم حسنی در باره واکنش وکيل صادق کبودوند به خبر سکته وی گفت:«وکيل نيز ناراحت است و گفت که با قاضی صحبت کرده. آقای وکيل از اين که سه جلسه است که برای آقای کبودوند وقت دادگاه تعيين می کنند ولی دادگاه برگزار نمی شود ناراحت است و می گويد به کار مردم رسيدگی نمی شود و موکلش را اذيت کرده اند».


XS
SM
MD
LG