لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۲

سعيد مرتضوی از احمد توکلی شکايت کرد


احمد توکلی (راست) و سعید مرتضوی
احمد توکلی (راست) و سعید مرتضوی
در ادامه رويارويی برخی از نمايندگان مجلس و دولت بر سر انتصاب سعيد مرتضوی دادستان سابق تهران، به عنوان رييس صندوق تامين اجتماعی، وکيل سعيد مرتضوی گفته است که وی از احمد توکلی، نماينده مجلس، به اتهام «نشر اکاذيب» شکايت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، محمد اصلانی، وکيل مدافع سعيد مرتضوی، روز دوشنبه ۲۵ ارديبهشت با ارسال نمابری به نقل از وی اعلام کرده است که سعيد مرتضوی اظهارات احمد توکلی مبنی بر دادن «قول شرف» در زمان مطرح شدن استيضاح وزير کار برای کناره گيری از سمت خود را رد کرده است.

طبق این گزارش، سعيد مرتضوی گفته است «تنها قولی» که داده، اعلام آمادگی برای استعفا بوده است.

محمد اصلانی به نقل از سعيد مرتضوی و اشاره به اظهارات احمد توکلی مبنی بر اين که «دادن قول شرف» توسط چهار دستگاه صوتی ضبط شده، نوشته است:«اينجانب از طريق يکی از وکلای دادگستری شکايتی را عليه ايشان به عنوان نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی تنظيم و از مرجع قضايی خواسته‌ام که آقای توکلی نوار مورد ادعای خود را ارائه کنند.»

در اين نمابر همچنين به نقل از سعيد مرتضوی بحث دادن «قول شرف» سوژه‌ای جهت تخريب و انتقام‌گيری و همچنين تدارک جنگ روانی و تبليغاتی عليه وی ارزيابی شده است.

سعيد مرتضوی گفته است:«اينجانب خداوند سبحان را شاهد می‌گيرم که چنين لفظی (قول شرف) را نه در جلسه با جناب آقای حداد عادل و نه در جلسه با آقای توکلی به کار نبرده‌ام. لفظ «قول شرف» ساخته و پرداخته آقای توکلی است که از ايشان در اين خصوص شکايت کرده‌ام و درخواست دارم نوار مورد ادعای خودشان را برای اطلاع عموم ارائه کنند.»

سعيد مرتضوی اسفندماه سال گذشته از سوی وزير کار به عنوان رييس صندوق تامين اجتماعی منصوب شد و به دنبال آن گروهی از نمايندگان در اعتراض به اين انتصاب طرحی را برای استيضاح وزير تعاون امضا کردند. اما پيش از آغاز جلسه استيضاح، اعلام شد که نمايندگان استيضاح کننده امضای خود را پس گرفته اند.

احمد توکلی و غلامعلی حداد عادل، دو نماينده اصولگرای مجلس، گفته بودند که سعيد مرتضوی به آنها گفته که استعفا داده است و در نهايت امضا کنندگان طرح استيضاح امضای خود را پس گرفتند و استيضاح انجام نشد.

اما درپی انتشار اين خبر گزارش هايی از مخالفت محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری، با کناره گيری سعيد مرتضوی مطرح شد. در اين گزارش ها به نقل از محمود احمدی نژاد گفته شده که رييس جديد صندوق تامين اجتماعی قولی نداده است.

چند روز پس از انصراف نمايندگان از استيضاح وزير کار و تعاون، علی مطهری، از نمايندگان اصولگرای مجلس، در خصوص «قول» سعيد مرتضوی گفته بود:«عجيب است که خود اين آقايان، مرتضوی را متهم به دروغگويی و فريب می کنند و در همين حال به قول او مبنی بر استعفا و نرفتن به سر کار، حتی اگر استعفا پذيرفته نشود، اعتماد می کنند. ديديم که اين اعتماد خطا بود و سر کار نرفتن ايشان هم نصف روز بيشتر دوام پيدا نکرد.»

هفته گذشته نیز شش تن از نمايندگان خواهان استيضاح وزير کار جمهوری اسلامی شده و گفتند در صورت ابقای سعيد مرتضوی در سمت مديريت صندوق تامين اجتماعی، استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس نهم پيگيری خواهد شد.

روز چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت‌ماه، احمد توکلی، علی مطهری، محمد دهقان، الياس نادران، عليرضا زاکانی، مسعود پزشکيان و حسين نجابت، در اطلاعيه‌ای گفته اند، استيضاح وزير تعاون به دليل صدور حکم مدير عاملی صندوق تامين اجتماعی برای سعيد مرتضوی، در ديوان عدالت اداری در حال رسيدگی است و افزوده‌اند که «اميد زيادی به لغو اين حکم غير قانونی» وجود دارد.

از سعيد مرتضوی به عنوان متهم رديف اول در پرونده وقايع بازداشتگاه کهريزک در سال ۱۳۸۸ نام برده می‌شود، وقايعی که به دنبال اعتراضات سال ۱۳۸۸ دست‌کم چهار کشته در کهريزک بر جای گذاشت.
XS
SM
MD
LG