لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۷

روحانی: کارگروه رفع موانع رونق اقتصادی تشکيل می شود


حسن روحانی، رييس جمهوری ايران، گفته است که برای حل مشکلات اقتصادی کشور،‌ دولت با پيچيدگی‌ها و موانعی روبه رو است و در همين زمينه از روز شنبه یک کار گروه موانع رونق اقتصادی را بررسی و تا ۱۵ روز ديگر راهکارهای آنها را اعلام می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رييس جمهوری ايران گفته است : «در دومين روز از هفته دولت کارگروهی تشکيل می شود تا ظرف ۱۵ روز موانع و مشکلات اقتصادی را بررسی و راهکار های آن را مشخص کنم.»

آقای روحانی با اشاره به اين که امروز ايران در شرايطی رکود و تورم اقتصادی به سر می برد گفته که قرار است اين کار گروه موانعی که پيش روی رونق اقتصادی، اشتغال، راه اندازی بنگاه های کوچک و بزرگ و تحرک اقتصادی در صنعت، کشاورزی و خدمات و همچنين بخش خصوصی وجود دارد را بررسی و راهکارهای آن را ليست کند.

رييس جمهوری ايران تصريح کرده است:« به مردم اطمينان خاطر می‌دهيم که طبق وعده‌های گذشته حتماً در ۱۰۰ روز اول اقدامات ضروری را در اين زمينه انجام داده و محصول آن را به اطلاع ملت خواهيم رساند.»

حسن روحانی همچنين گفته است که دولت يازدهم در هفته اول کاری خود « چند اقدام مهم» را انجام داده است.

وی يکی از اقدامات مهم دولت يازدهم را انتخاب وزيران از بين « افراد شايسته، دور انديش، صاحبان تجربه که در اين شرايط حساس مسئوليت را بر عهده گيرند،» بيان کرده است.

رييس جمهوری ايران گفته است:« حضور وزيران قدرتمند خود برای مردم آرامش بخش خواهد بود و اين وزرا نيز در رده های بعد افراد شايسته های را برای خدمت دعوت خواهند کرد.»

پيشتر آقای روحانی در هفته گذشته و در نخستين جلسه هيات دولت يازدهم گفته بود که اولين مسئوليت دولت وی بهبود معشيت مردم است . وی همچنين به هنگام معرفی کابينه خود در مجلس گفته بود که حل مسايل اقتصادی ايران از الويت های دولت وی است .

رييس جمهوری ايران در مجلس گفته بود که «کشور در شرايط دشوار اقتصادی قرار دارد» و فشارهای بين‌المللی بر مشکلات افزوده است و اين فشارها نيز بر « اقتصاد» متمرکز هستند.

به گفته وی کسری بودجه، کسری تراز پرداخت‌ها و نظام چندنرخی ارز، عدم تعادل در سيستم بانکی، راه ناتمام هدفمندسازی يارانه‌ها و روش اجرای سياست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در کنار مسئله تحريم‌های بين‌المللی سرفصل‌های اصلی مواردی را تشکيل می‌دهند که دولت يازدهم در برنامه‌ اقتصادی خود به آنها اهتمام ويژه‌ای خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG