لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۳

تعدادی از دانشگاه های ايران در پی حملات لباس شخصی ها تعطيل شدند


نیروهای پلیس در روز بیست و چهارم خرداد ماه به سمت درب اصلی دانشگاه تهران گاز اشک آور پرتاپ کردند.
نیروهای پلیس در روز بیست و چهارم خرداد ماه به سمت درب اصلی دانشگاه تهران گاز اشک آور پرتاپ کردند.
به دنبال تشديد اعتراض ها به نتايج انتخابات و همچنين حمله نيروهای امنيتی و لباس شخصی به خوابگاه های دانشجويی، بنابر گزارش های دريافتی دانشگاه های شريف، اميرکبير، تهران، تبريز و شيراز با تعويق امتحانات، خوابگاه ها را تعطيل کرده اند.

اين در حالی است که بر اساس برنامه تحصيلی دانشگاه ها، امتحانات دانشجویان باید در این هفته برگزار می شد.

دانشگاه تهران يک روز پس از حمله به کوی اين دانشگاه، به دانشجويان اعلام کرده بود که می بايست هرچه سريعتر خوابگاه ها را تخليه کنند.

پس از آنکه روز شنبه وزارت کشور اعلام کرد که محمود احمدی نژاد در انتخابات رياست جمهوری اکثريت آرا را کسب کرده است، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب با اعتراض به اين نتايج خواستار ابطال انتخابات شدند و اعتراضات به این نتایج آغاز شد.

در همين زمينه، نيروهای سازماندهی شده در بامداد روز دوشنبه به کوی دانشگاه تهران حمله کردند که به گفته دفتر تحکيم وحدت در اين حمله هفت دانشجو کشته شده اند.

خبرنامه اميرکبير در اين زمينه گزارش داده است: «تعدادی از دانشجويان آزاد شده کوی دانشگاه تهران اعلام کردند در بامداد دوشنبه افراد لباس شخصی که به انواع سلاح های سرد و گرم مجهز بودند، پس از اعمال جناياتی وحشتناک در حق دانشجويان و تخريب تمامی اتاق ها و وسايل، بيش از ۵۰ دانشجو را نيز بازداشت کرده و به زير زمين ساختمان وزارت کشور منتقل کردند.»

به دنبال فراگير شدن موج اعتراضات، دانشگاه امير کبير نيز امتحانات پايان ترم تحصيلی را به مدت يک هفته به تعويق انداخته است.

در هيمن زمينه سعيد سهراب پور، رييس دانشگاه صنعتی شريف، در گفت و گو با خبرگزاری مهر از تعطيل شدن خوابگاه اين دانشگاه به مدت يک هفته از تاريخ شنبه، سی‌ام خرداد ماه، خبر داده است.

آقای سهراب پور درباره دلايل تعطيلی خوابگاه ها دانشگاه صنعتی شريف گفته است: «از آنجا که دانشجويان به ما مراجعه می‌کنند و احساس عدم امنيت دارند و همچنين امتحانی در اين مدت برگزار نمی‌شود، تصمیم به تعطيلی خوابگاه در اين مقطع گرفته‌ايم.»

پيشتر دانشگاه صنعتی شريف از تعويق زمان امتحانات خبر داده بود. شورای دانشگاه صنعتی شريف، زمان امتحانات را به تاريخ ۳۱ مرداد ماه تا دوازدهم شهريور موکول کرده است.

در همين زمينه به گزارش خبرنامه امير کبير، دانشگاه های تبريز و شيراز نيز از سه روز گذشته حالت نيمه تعطيل به خود گرفته اند و مسئولين دانشگاه از دانشجويان خواسته اند که ظرف ۴۸ ساعت خوابگاه های خود را ترک کنند.
XS
SM
MD
LG