لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۲

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی نژاد درباره حضور بن لادن در واشينگتن


فيليپ کرولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا
فيليپ کرولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا
فيليپ کرولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، در واکنش به اظهارات محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، درباره حضور اسامه بن لادن در واشينگتن، به شوخی گفته است که نتوانسته است اثری از وی در ساختمان وزارت خارجه پيدا کند.

فيليپ کرولی در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفته است: ما جستجوی گسترده ای در وزارت امور خارجه انجام داديم : همه گوشه و کنارها، سوراخ و سنبه ها، و لای سنگ ها را گشتيم، و می توانيم با اطمينان بگوييم که اسامه بن لادن اينجا نيست.


در همين حال يکی از خبرنگاران از سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا پرسيد:«منظورتان در واشينگتن يا وزارت امور خارجه آمريکا است»، وی در پاسخ گفت:«فقط در محدوده وزارت امور خارجه، ولی اين را رييس جمهوری ايران گزارش داده که او (اسامه بن لادن) درواشينگتن است».

فيليپ کرولی در حالی که می خنديد اضافه کرده است:«خيلی ممنون از خنده شما».

رسانه ها طی روز ها اخیر گزارش هایی مبنی بر حضور اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده در تهران منتشر کرده اند. در یک مستند درباره بن لادن، ادعا شده است که وی دست کم از سال ۲۰۰۳ در تهران به سر می برد.

بن لادن در واشينگتن

محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «ای بی سی» و در پاسخ به پرسشی درمورد انتشار خبر رسانه ها درباره حضور اسامه بن لادن در ايران گفته بود که اسامه بن لادن در واشينگتن به سر می برد.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار ای بی سی نيوز گفته است: «اين حرف های رسانه ای است که يک روزنامه نگار گفته بن لادن در تهران است. من چنين خبری را ندارم»

به دنبال اصرار خبرنگار «ای بی سی نيوز» برای گرفتن پاسخ، محمود احمد نژاد گفته است: «من هم شنيده ام که بن لادن در واشنگتن است. ايشان قبلا شريک آقای بوش بوده است، با هم همکار بوده اند، اين که ديگر برای شما بايد واضح باشد. آقای بن لادن هيچ وقت با ايران همکاری نداشته است.»

محمود احمدی نژاد که برای حضور در کنفرانس پيمان منع گسترش سلاح های هسته ای به نيويورک سفر کرده بود، روز چهارشنبه به تهران بازگشته است.

محمود احمدی نژاد در فرودگاه مهرآباد درباره سفر سه روزه خود به نيويورک گفته :«اين ماموريتی که بر عهده ما قرار گرفته بود تا مواضع جمهوری اسلامی ايران و ملت ايران را در موضوع بسيار مهم خلع سلاح جهانی در کنفرانس مربوطه مطرح کنيم، انجام شد».

محمود احمدی نژاد در جريان سخنرانی ۳۵ دقيقه‌ای خود، خواستار لغو عضويت آمريکا در شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی شد. وی همچنين خواستار اصلاح ساختار شورای امنيت شد و گفت وضعيت فعلی در حضور ۱۵ کشور شورای امنيت، به شدت منصفانه و ناکارآمد است و فقط منافع کشورهای مجهز به بمب اتمی را دنبال می کند.
XS
SM
MD
LG