لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۸

سه متهم به ترور دادستان زابل اعدام شدند


خودروی موسی نوری قلعه در روز ۱۵ آبان ماه سال ۹۲ مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت.
خودروی موسی نوری قلعه در روز ۱۵ آبان ماه سال ۹۲ مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت.
ابراهيم حميدی، رييس کل دادگستری سيستان و بلوچستان، روز شنبه ششم ارديبهشت ماه گفته است که سه تن از متهمان به ترور دادستان زابل، در محل وقوع اين سوءقصد اعدام شده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران،‌ ايسنا، ابراهيم حميدی گفته است: «در ساعت ۶ صبح امروز - ششم ارديبهشت ماه - حکم قصاص سه تن از عاملان ترور «موسی نوری قلعه» دادستان زابل اجرا شد.»

رييس کل دادگستری سيستان و بلوچستان اضافه کرده است که مراسم اعدام اين سه متهم با حضور «تعدای از مردم» و در محل سوءقصد برگزار شده است.

خودروی موسی نوری قلعه در روز ۱۵ آبان ماه سال ۹۲ مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت. دادستان زابل براثراصابت گلوله در این حادثه کشته شد.

اين در حالی است که گروه جيش العدل روز شنبه اعلام کرده است، سه متهمی که در ارتباط با ترور دادستان زابل اعدام شدند، در قتل اين مقام قضايی «نقشی» نداشته اند.

جيش‌العدل، گروهی مسلح که می گويد برای حمايت از اهل سنت ايران علیه جمهوری اسلامی دست مبارزه مسلحانه زده است، در ۱۵ آبان ماه نیز با انتشار بيانيه‌ای مسئوليت اين ترور را بر عهده گرفته بود.

نخستين جلسه رسيدگی به اتهام‌های متهمان به ترور موسی نوری قلعه‌نو، دادستان سابق زابل، پنج اسفند ماه برگزار شد و نماينده مدعی‌العموم برای سه نفر که به گفته او «عضو اصلی تيم ترور» بودند، به اتهام «محاربه» تقاضای اعدام کرد.

رئيس کل دادگستری سيستان و بلوچستان، روز چهارشنبه ۱۵ آبان، گفته بود که دو نفر از داخل يک خودرو، اتومبيل حامل دادستان شهر زابل را به رگبار بسته و او و راننده‌اش را به قتل رساندند.
XS
SM
MD
LG