لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۵

«چهار نفر در تيراندازی دو موتورسوار در زاهدان زخمی شدند»


يک مقام نيروی انتظامی استان سيستان و بلوچستان گفته است، شامگاه جمعه ۱۲ آبانماه در جريان تيراندازی دو موتورسوار به سوی «عابران پياده» در زاهدان چهارنفر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی ايزدی، معاون اجتماعی فرمانده نيروی انتظامی سيستان و بلوچستان٬ گفته است که شامگاه جمعه در بلوار آزادگان زاهدان دو موتور سوار با لباس محلی به روی عابران پياده بدون هدف اقدام به تيراندازی کردند. به گفته این مقام انتظامی که عابران از مراسم «عيد غدير از مسجد الزهرای شهرک آزادگان باز میگشتند.»

اين مقام نيروی انتظامی سيستان و بلوچستان گفته است: بر اثر اين تيراندازی چهار نفر از شهروندان زاهدانی زخمی و به بيمارستان منتقل شدند که از وضعت جسمانی آنان هنوز اطلاع دقيقی در دست نيست.

اين در حالی است که خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گزارش داده است که «حال مصدومان حادثه جمعه شب،‌ چندان مساعد نيست.»

معاون اجتماعی فرمانده نيروی انتظامی سيستان و بلوچستان گفته است اين افراد با «انگيزه ايجاد رعب و وحشت در بين شهروندان» اقدام به تيراندازی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، ‌علی ايزدی گفته است:« ضاربان فرار کرده اند اما پليس در حال پی‌گيری موضوع است.

حسينعلی شهرياری نماينده زاهدان،‌ با تاکيد بر اين که ثابت نشده است که تيراندازی شب گذشته يک اقدام تروريستی بوده است، درباره احتمال ارتباط اين حادثه به بمب‌گذاری اخير در زاهدان و اعدام سه نفر از اعضای خانواده‌ ريگی بعد از آن حادثه اظهار کرده است که بررسی‌ها در مورد حادثه‌ شامگاه و ارتباط آن با گروه‌ها يا مسائل مذهبی هنوز به نتيجه نرسيده است و پی‌گيری‌ها در اين مورد ادامه دارد.

دادگستری استان سيستان و بلوچستان پيشتر اعلام کرده بود که «سه نفر از اعضای گروه جندالله» اروز يکشنبه ۳۰ مهرماه «در ارتباط با بمب‌گذاری روز تاسوعا ۱۳۸۹ اعدام شدند.»

دادگستری سيستان بلوچستان اسامی اين سه نفر را «يحيی چاری‌زهی، عبدالجليل کهرازهی و عبدالباسط ريگی» اعلام کرده و گفته بود اين افراد که« در حوادث گذشته به ويژه انفجار مسجد جامع زاهدان و حادثه تاسوعای شهرستان چابهار نقش مستقيم داشتند پس از محاکمه و دادرسی عادلانه و با انجام تشريفات قانونی به اتهام محاربه و افساد فی الارض به اعدام محکوم و حکم آنها در مراجع عالی قضايی کشور به تاييد رسيده است.»

در همين حال گزارش ها حاکی است که جمعه شب نيز يک بمب دست‌ساز در شهرستان سراوان در استان سيستان و بلوچستان منفجر شد که تلفاتی در بر نداشت.

این در حالی است که ۲۸ مهرماه نيز در يک عمليات انتحاری در شهرستان چابهار در اين استان، «دو تن از اعضای بسيج» کشته و «دست‌کم پنج تن» ديگر زخمی شدند.

گروهی به نام «حرکت انصار»، با انتشار عکسی که منتسب به فرد بمب‌گذار انتحاری است، مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته است.
XS
SM
MD
LG