لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۲

تازه‌های بازار موسیقی بریتانیا


موسیقی امروز: سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳

جهش به آینده، بازگشت به اصل و چهره‌ای نو

تک‌آهنگ پل مک‌کارتنی، آلبوم نهم اسمشینگ پامپکینز و تک‌ترانه سام اسمیت منتخبی از آثار تازه عرضه شده این هفته در بازار موسیقی بریتانیاست که در قسمت جدید برنامه موسیقی امروز معرفی می‌شود.

موسیقی امروز: سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
please wait

No media source currently available

0:00 0:08:50 0:00
لینک مستقیم

هر دوشنبه تازه‌های موسیقی جهان وارد بازار موسیقی بریتانیا می‌شود، سومین بازار بزرگ صنعت موسیقی جهان. از بین آنها امروز این آثار را انتخاب کرده‌ایم:

Paul McCartney: Hope For The Future
The Smashing Pumpkins: Monuments for Elegy
Sam Smith: Like I Can

امید فردای نسل دیروز

«سر» پاول مک‌کارتنی، بيتل سابق و آهنگساز و خواننده همچنان موفق و مشهور، با ارائه تک‌آهنگ تازه خود «امید برای آینده» دست به سوی نسل جوانی دراز کرده که هرچند نام او را شنیده، اما لزوماً هوادار موسیقی او نیست.

در این نماهنگ مدرن با حال و هوای داستان‌های علمی-تخیلی که ترانه تیتراژ بازی کامپیوتری «سرنوشت» است، هنرمند ۷۲ ساله به صورت هولوگرام (تصویر سه‌بعدی متشکل از نور) ظاهر می‌شود.

این ويديوی موسيقی با همکاری طراحان بازی‌ کامپیوتری تهیه شده و قرار است قدمی در راه ایجاد ارتباط موسیقی مک‌کارتنی با جوان‌ها و نوجوان‌ها باشد.

مرثیه‌ای در باغ اشک

نهمین آلبوم گروه راک آلترناتیو آمریکایی اسمشینگ پامپکینز که همین امروز رسماً منتشر شد، «یادبودهایی برای یک مرثیه» نام دارد و تنها حاوی ۳۳ دقیقه موسیقی است که بین ۹ قطعه تقسیم شده است.

اسمشینگ پامپکینز - یادبودهایی برای یک مرثیه
اسمشینگ پامپکینز - یادبودهایی برای یک مرثیه

این آلبوم که تلاشی برای بازشناختن سبک قديمی گروه در قالبی تازه است، بخشی از پروژه موسیقایی «باغ اشک در زیبابین» محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز شد. آلبوم تازه با تحسین منتقدان روبه‌رو شده و اغلب وب‌سایت‌های موسیقی به آن امتیاز نسبتاً بالایی داده‌اند.

۲ دقیقه و ۴۷ ثانیه از ساعت تنهایی

چهار روز پیش تک‌ترانه تازه آهنگساز و خواننده انگلیسی سام اسمیت با نام «آنطور که من می‌توانم» منتشر شد.

سام اسمیت - آنطور که من می‌توانم
سام اسمیت - آنطور که من می‌توانم

​این اثر با طول ۲:۴۷ دقیقه پنجمین تک‌ترانه اولین آلبوم هنرمند ۲۲ ساله است که «در ساعت تنهایی» نام گرفته و قرار است بهار آینده به بازار بیاید.

سام اسمیت سال گذشته با همکاری در اجرای ترانه پرطرفدار «لا لا لا» اثر تهیه‌کننده بریتانیایی ناتی بوی به شهرت رسید.

او در همین مدت کوتاه نامزد جوایز موسیقی متعددی مانند بریت، صدای سال بی‌.بی.سی و ام.تی.وی شده که به بعضی از آنها دست یافته و هم‌اکنون نامزد جایزه معتبر گرمی در شش بخش گوناگون است.

XS
SM
MD
LG