لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۸

پاسخ های شولتی به پرسش های شما


 گریگوری شولتی سفیر آمریکا در آژانس میهمان رادیو فردا است و به سوالات شما در مورد پرونده هسته ای ایران پاسخ می دهد
گریگوری شولتی سفیر آمریکا در آژانس میهمان رادیو فردا است و به سوالات شما در مورد پرونده هسته ای ایران پاسخ می دهد

فعاليت هاى هسته اى ايران در چند سال اخير، از اصلى ترين موضوعاتى بوده كه همواره نام «ايران» را در صدر خبرهاى رسانه هاى مهم جهان قرار داده است.

در اين سال ها، اين فعاليت ها به محور بحث هاى ديپلماتيك بسيارى بدل شده و فراز و فرودهاى بسيارى داشته، اما سرانجام پرونده فعاليت هاى هسته اى ايران در شوراى امنيت سازمان ملل مطرح شده و تصويب دو قطعنامه الزام آور را براى ايران در پى داشته است.

يكى از مهم ترين چهره هايى كه در روند بحث هاى ديپلماتيك درباره پرونده هسته اى ايران نقش داشته، گريگورى شولتى، سفير آمريكا در آژانس بين المللى انرژى هسته اى است كه ميهمان خوانندگان وب سايت راديو فردا بود و به پرسش هاى آنها پاسخ گفت.

آقاى شولتى پس از اين گفت و گوى اينترنتى نوشت: « در پايان مى خواهم از شما براى اينكه اين فرصت را در اختيار من گذاشتيد و مرا در اين بحث وارد كرديد، تشكر كنم. چنين موضوعاتى بسيار دشوار هستند و شما نيز چنان كه بايد، سوالات بسيار دشوراى پرسيديد. من تنها اميدوارم كه رهبران ايران نيز با پرسش ها سخت از اين دست رو به رو بشوند. اتخاذ تصميماتى برعهده آنها است كه پايه آينده روشن و امنيت ايران و منطقه را شكل مى دهند و همانند مردم ايران، مردم سراسر جهان اميدوارند كه آنها تصميم درست را اتخاذ كنند. جهان اميدوار است كه آنها (رهبران ايران) همكارى و مذاكره را به جاى مقابله جویی و برآورده نساختن خواسته ها، انتخاب كنند.»

پاسخ هاى آقاى شولتى به پرسش هاى خوانندگان وب سايت راديو فردا را مى توانيد در ادامه بخوانيد.

XS
SM
MD
LG