لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۴

تحریم های تازه؛ موافقید یا مخالف؟


(لطفا هنگام نوشتن نظر خود، حتما قوانین انتشار نظرات را که در ستون سمت چپ دیده می شوند، رعایت کنید.)

اقدام روز چهارشنبه دولت آمريکا برای گسترش تحريم هايی عليه ايران، از سوی برخی، سنگين ترين تحريم ها عليه ايران از زمان اشغال سفارت آمريکا در تهران تا امروز، توصيف شده است.

مقام های آمريکايی با برشمردن اتهاماتی نظير مداخله ايران در عراق يا حمايت از تروريسم، سپاه پاسداران را به همراه وزارت دفاع و بانک های ملی، ملت و صادرات، با تحريم های گسترده ای رو به رو کرده اند.

سياست تحريم در مجادلات سياسی، از جمله تاکتيک های مناقشه برانگيزی است که در ميان تحليلگران و آگاهان به امور سياسی، مخالفان و موافقان بسياری دارد.

مخالفان چنين سياست هايی می گويند که چنين تصميماتی بيشتر بر زندگی روزمره شهروندانی که در روند تصميم گيری ها نقشی ندارند تاثير می گذارد.

در مقابل موافقان، اين روش را مقابله ای کم هزينه نسبت به رويارويی های نظامی و خشونت بار می خوانند.

در ميان سازمان هايی که نامشان از سوی آمريکا اعلام شده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی که فعاليت های اقتصادی بسيار گسترده ای – از حوزه نفت تا راه و ترابری و سد سازی و ... – دارد.

نظر شما درباره تصميم اخير دولت آمريکا چيست؟ آيا با چنين سياست هايی موافق هستيد يا نه؟ به نظر شما، دولت ايالات متحده آمريکا برای مقابله با آنچه «نفوذ ايران در عراق» يا «تهديدات برنامه های هسته ای و موشکی ايران» می خواند، راه درستی را برگزيده است؟

لطفا نظراتتان را با توجه به قوانين انتشار نظرات که در ستون سمت چپ می بينيد برای ما بنويسيد تا در همين صفحه منتشر شوند. (نظراتی که هر یک از این قوانین را رعایت نکرده باشند، منتشر نخواهند شد.)

شما همچنین می توانید با شماره تلفن پیامگیر رادیو فردا تماس بگیرید و نظرات خود را درباره این موضوع بیان کنید تا صدای شما از رادیو فردا پخش شود. شماره تلفن پیامگیر رادیو فردا این است: 00420221124113

XS
SM
MD
LG