لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

باز هم مجلس اصولگرایان: نظر شما؟


Iran - Iranian Parliament session, Tehran, 13Jun2007
Iran - Iranian Parliament session, Tehran, 13Jun2007

سرانجام دور دوم انتخابات مجلس نیز برگزار شد و آن گونه که وزیر کشور اعلام کرد ۶۹ درصد نمایندگان مجلس هشتم، محافظه کارانی هستند که چند سالی است با نام «اصولگرایان» در عرصه سیاست ایران قدرت را قبضه کرده اند.

اصولگرایان مجلس هشتم از دوطیف «ائتلاف فراگیر اصولگرایان» و «جبهه متحد اصولگرایان» تشکیل شده اند. موضع گیری ها و اظهار نظرات اعضای این دو جبهه و اینکه هرگز حاضر نشدند زیر یک عنوان در انتخابات شرکت کنند، از شکاف عمیق میان این دو طیف اصولگرا خبر می دهد.

امسال آخرین سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد است و پیش از این برخی چهره های اصلاح طلب، اظهار امیدواری کرده بودند که با پیروزی در این انتخابات، راه را برای شکست آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری هموار کنند؛ فرصتی که به کلی از اصلاح طلبان گرفته شد چرا که بسیاری نامزدهای صاحب نام آنها رد صلاحیت شدند.

به نظر شما، پیروزی تازه اصولگرایان و قدرت گیری دوباره آنها در مجلس چه تاثیری بر تحولات سیاسی ایران خواهد داشت؟ به نظر شما نسبت ترکیب تازه مجلس شورای اسلامی با منافع مردم چگونه است؟

اگر حضور اکثریت اصولگرا را در راستای یا علیه منافع مردم ارزیابی می کنید، دلایل خود را برای دیدگاههای خود را دیگران در میان بگذارید.

لطفا برای نوشتن نظرات خود از ستون سمت چپ استفاده کنید و قوانین نوشته شده برای انتشار نظرات را رعایت کنید.

XS
SM
MD
LG