لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۹

کاهش۵۰ درصدی جرایم؛ نظر شما؟


دو سال پس از آغاز طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، فرمانده نیروی انتظامی کشور از کاهش ۵۰ درصدی وقوع جرائم خشن خبر می دهد.

اعلام کاهش جرایم از سوی فرمانده پلیس پس از آن اعلام می شود که در طول دو سال گذشته هزاران زن به اتهام «بدحجابی» و صدها جوان با اطلاق عنوان«اراذل و اوباش» بازداشت شدند و برای آنها تشکیل پرونده شد. همچنین ده ها آرایشگاه به اتهام «آرایش مو به شیوه غربی» پلمپ شده و صدها بوتیک به بهانه «عرضه لباس های مخالف موازین شرع» تعطیل شده اند.

طرح ارتقاء امنيت اجتماعی در راستای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «طرح جامع عفاف» تهیه شد.

هرچند مراحل نخستين طرح بيشتر بر پوشش زنان تمرکز داشت، اما در مراحل بعدی، ابتدا جمع آوری معتادان و سپس جمع آوری اراذل و اوباش ، بازرسی از کارگاه ها و فروشگاه های لباس و آرايشگاه های مردانه و در آخرين مرحله نيز عکاسی ها در دستور کار نيروی انتظامی قرار گرفت.

نیروی انتظامی در جريان اجرای طرح انواع مختلفی از پوشش و آرايش را ممنوع کرد و مانع از توليد، واردات، فروش و استفاده ازبسياری از اقلام مصرفی شد.

اجرای اين طرح واکنش های فراوانی را در جامعه به همراه داشت و اعتراضاتی نیز مطرح شد که عمدتا بی نتیجه ماند.

اکنون با گذشت دو سال از آغاز «طرح امنيت اجتماعی کشور»، فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران اعلام کرده است :«از زمان اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی، جرايم خشن و نگران کننده از جمله سرقت مسلحانه، آدم ربايی، گروگانگيری، تجاوز و تشکيل باندهای فساد تا ۵۰ درصد کاهش يافته است.»

نظر شما در اين مورد چيست؟ به نظر شما ميزان جرم و جنایت در شهرتان کاهش يافته است؟ آیا ارتباطی میان کاهش جرائم و طرح ارتقای امنیت اجتماعی می بینید؟

دیدگاه شخصی خود را در ستون سمت چپ بنویسید و آن را با دیگر شهروندان به اشتراک بگذارید.

XS
SM
MD
LG