لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۹

حسن روحانی: شنبه شب جشن پیروزی برگزار خواهیم کرد


هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در واپسین فرصت قانونی تبلیغات در نیمه شب چهارشنبه، به خیابان‌ها رفتند
هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در واپسین فرصت قانونی تبلیغات در نیمه شب چهارشنبه، به خیابان‌ها رفتند
حسن روحانی در آخرین سخنرانی خود در ورزشگاه «علی دخت» شهر بجنورد وعده داد که شنبه شب جشن پیروزی برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، آقای روحانی گفته است: «در دولت آینده، رهنمودهای رهبری مشورت‌های آیت‌الله هاشمی و محمد خاتمی، سرمایه دولت تدبیر و امید خواهد بود.»

بر اساس قانون انتخابات از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه، ۲۳ خردادماه، تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، به پایان رسیده است، اما حال و هوای شهر تهران و چند شهر بزرگی که تا نیمه‌های شب چهارشنبه شاهد حضور هواداران نامزدهای انتخاباتی بود نشان از انتخاباتی شدن حال و هوای ایران داشت.

گزارش‌های تصویری خبرگزاری‌ها از آخرین تجمع هواداران نامزدهای انتخاباتی، صحنه‌هایی آشنا از رقابت‌های پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را یادآوری کرد.

در حالی که تجمع حامیان حسن روحانی، از عصر چهارشنبه در میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند و میدان ولیعصر تهران برگزار شد، هواداران سعید جلیلی کمی پایین‌تر از میدان هفت تیر در ورزشگاه شهید حیدر نیا، گرد هم جمع شده بودند.

در آخرین همایش هواداران سعید جلیلی پیش از پایان زمان قانونی تبلیغات، علیرضا پناهیان، نایب رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار، سخنرانی کرد.

آقای پناهیان، در این همایش گفت: «به برخی از سیاست‌مداران به غرب چراغ سبز نشان می‌دادند و اگر این چراغ سبزها را در انتخابات خاموش کنیم دشمن ذلیل می‌شود.»

به گفته نایب رییس شورای مرکزی قرار گاه عمار، «سعید جلیلی آمده تا این چراغ سبزها را خاموش کند. جلیلی هیچ‌گاه در مقابل استکبار و آمریکا کوتاه نمی‌آید.»

شعارهای هواداران سعید جلیلی، بیشتر محور «مقاومت» در برابر قدرت‌های غربی را نشانه رفته بود، به طوری که این هواداران در زمان حضور او در ورزشگاه حیدرنیا که با موتورسیکلت خود را به این همایش رسانده بود، فریاد می‌زدند: «نه سازش، نه تسلیم/ یار جلیلی هستیم.»

به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین تجمع خیابانی حامیان حسن روحانی، باعث توقف عبور و مرور در خیابان‌های منتهی به میدان هفت تیر و ولیعصر تهران شد.

بر اساس گزارش‌ وب سایت‌های حامی حسن روحانی و محمدرضا عارف، نامزد اصلاح طلب انصراف داده از رقابت‌ها، در این همایش خیابانی که تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت و دامنه آن به میدان ونک در شمال تهران کشیده شده بود، حامیان آقای روحانی عکس‌هایی از محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی و محمدرضا عارف در دست داشتند و با سر دادن شعارهای همچون «هم وطن تحریمی، حمایت حمایت» از تحریم کنندگان انتخابات می‌خواستند تا تصمیم خود را تغییر داده و رای دهند.

از جمله شعارهای چهارشنبه شب هواداران حسن روحانی، «حماسه خاتمی تکرار باید گردد»، «رای ما یک کلام اصلاحات والسلام» بود که از پیوستن بدنه اجتماعی هواداران اصلاحات به کمپین انتخاباتی حسن روحانی نشان داشت.

تشکر از آقای عارف به دلیل انصرافش از نامزدی و شعارهایی به نفع آقایان خاتمی و هاشمی نیز از دیگر شعارهای آخرین همایش خیابانی حسن روحانی بود که بدون حضور او برگزار شد.

کمپین ولایتی

علی اکبر ولایتی نیز چهارشنبه عصر، در میان هواداران خود در سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی، حضور یافته بود.

نکته جالب توجه در همایش هواداران آقای ولایتی، حضور محمد علی‌آبادی، رییس کمیته ملی المپیک و معاون پیشین محمود احمدی نژاد در این همایش بود.

آقای ولایتی در این همایش با تاکید بر اینکه در برابر زیادی خواهی‌ها آمریکا و سلطه جویان می‌ایستد گفت: «ما در برابر سلطه جویان مقاومت می‌کنیم اما مقاومت ما یک مقاومت مدبرانه و همراه با تدبیر است.»

هواداران آقای ولایتی، با شعارهایی همچون «نه شهردار، نه سردار، دیپلمات کهنه‌کار» و «دکتر سلام، تحریم تمام» از نامزد خود حمایت می‌کردند.

آقای ولایتی پس از برگزاری این همایش به شمال تهران و صحن امامزاده صالح در تجریش رفت تا آخرین سخنرانی تبلیغاتی خود را در میان هوادارانش در محل زادگاهش شمیران انجام دهد.

وی وعده داد که «۱۰۰ روزه اقتصاد ایران را به آرامش برساند.» به گفته این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، «سیاست خارجی هزار نکته باریک‌تر از مو دارد.»

هواداران محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز چهارشنبه عصر در میدان فلسطین گرد آمدند تا با حضور محمدباقر قالیباف، خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آماده کنند.

آقای قالیباف در میان هواداران خود، روز جمعه را روز ناامیدی «انگلیس و آمریکا» خواند و گفت: «نباید اجازه دهیم سیاستمداران تکراری و ناکارآمد چوب حراج به عزت و شرف ملت بزنند و نباید اجازه دهیم که سوء تدبیر فرصت را از جوانان ما بگیرد.»

هواداران قالیباف، با سردادن شعارهایی، «حی علی خیر العمل خوش آمدی مرد عمل» و «قالیباف پایبند، رییس جمهوری آینده» از نامزد مورد علاقه خود، حمایت کردند.

محسن رضایی دیگر نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری نیز، آخرین سفر و سخنرانی‌های خود را در استان آذربایجان به انجام رساند.

آقای رضایی در جمع هواداران خود از علاقمندی و هواداری خود از تیم «تراکتورسازی تبریز» سخن گفت و افزود: «ما آذربایجان را به یک ایالت اقتصادی تبدیل می‌کنیم. با ایالت شدن آذربایجان علاقه مردم آن به ایران بیشتر می‌شود.»

محسن رضایی تاکید کرد که به هفت زبان اعتقاد دارد و اصول ۱۹ و ۱۵ قانون اساسی را برای نخستین بار اجرایی می‌کند.

هواداران این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم نیز با سردادن شعارهایی همچون «رضایی رزمنده رییس جمهور آینده» و «رضایی رضایی خدا نگهدار تو» از او حمایت می‌کردند.

بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی منتشر شده، چهارشنبه شب و ساعات ابتدایی بامداد پنج شنبه، میادین مرکزی شهر تهران محل تجمع و تبلیغ هواداران نامزدهای انتخابات بود که با در دست داشتن پوستر و پلاکاردهای نامزدهای مورد علاقه خود به تبلیغ برای آن‌ها مشغول بودند.
XS
SM
MD
LG