لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۵
احسان لشگری در دومین روز از مسابقات
احسان لشگری در دومین روز از مسابقات

نخستین قهرمانی خارج از خانه کشتی آزاد پس از ۴۸ سال

رقابت‌های کشتی قهرمانی مردان و زنان جهان در مجارستان، روز سه‌شنبه وارد سومین روز خود می‌شود. رادیوفردا می‌کوشد تا مهم‌ترین رخدادهای این دوره از مسابقات را به صورت لحظه به لحظه از بوداپست پوشش دهد. همراه این گزارش لحظه به لحظه از وب سایت رادیو فردا باشید.

۱۳:۲۷ ۲۷.۶.۱۳۹۲
امروز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به پایان خواهد رسید. فقط وزن 74 کیلو باقی مانده و عزت‌الله اکبری آخرین نماینده ایران است که به روی تشک خواهد رفت. اکبری در اولین کشتی با الکساندر بورکا از مولداوی روبرو خواهد شد.
جردن باروز مدافع عنوان قهرمانی از آمریکا به مصاف گامید جلیلوف از تاجیکستان خواهد رفت. کاخابر هوبژتی از روسیه هم با نارسینگ از هندوستان مبارزه خواهد کرد.
عزت‌الله اکبری تا قبل از فینال با روسیه و آمریکا رویارو نخواهد شد. در چهار سال گذشته، صادق گودرزی نماینده ایران در این وزن بود و هر چهار سال نیز در مسابقات جهانی و المپیک موفق به کسب مدال شد.
۱۳:۳۲ ۲۷.۶.۱۳۹۲
روسیه پیشتاز مسابقات کشتی آزاد است اما قهرمانی این تیم هنوز مسجل نشده. این تیم با دو مدال طلایی که در شب دوم گرفت 44 امتیازی شد. ایران 37 امتیاز دارد و اوکراین با 27 امتیاز در رده سوم قرار گرفته.
امکان قهرمانی ایران فقط در شرایطی میسر خواهد شد که عزت‌الله اکبری دست کم به فینال برسد و نماینده روسیه هم جایی در جمع 8 نفر برتر نیابد.
۱۳:۳۹ ۲۷.۶.۱۳۹۲
اگر نارسینگ یاداو از هندوستان بتواند در دور اول بر کاخابر هوبژتی از روسیه پیروز شود، خودش هم با شکست احتمالی مقابل جردن باروز از گردونه مسابقات خارج خواهد شد. در این صورت، عزت‌الله اکبری با مدال برنز هم می‌تواند ایران را قهرمان جهان کند.
آخرین قهرمانی خارج از خانه ایران، سال 1965 در منچستر رقم خورد. آنجا محمدعلی فرخیان نماینده شیرازی تیم ملی ایران با مدالی که گرفت، نقشی را ایفا کرد که حالا هواداران کشتی ایران از اکبری انتظار دارند.
۱۳:۴۴ ۲۷.۶.۱۳۹۲
در لابی هتل دانوبیوس که بسیاری از مقامات فدراسیون‌های کشورهای مختلف و همچنین داوران در آن اقامت دارند، بحث عملکرد کشتی‌گیر کوبایی در فینال 84 کیلوگرم داغ است و اغلب معتقدند او با تمام قوا ظاهر نشده.
سالاس پرز پس از غلبه بر احسان لشگری و راهیابی به فینال، در نمایشی یکطرفه مغلوب ابراگیم آلداتوف از اوکراین شد.
۱۴:۰۰ ۲۷.۶.۱۳۹۲
امروز مسابقات 48 کیلوگرم و 51 کیلوگرم زنان هم برگزار خواهد شد. تثبیت موقعیت کشتی زنان در المپیک باعث شده کشورهایی چون آرژانتین، مکزیک، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، آفریقای جنوبی و سنگال هم در این دو وزن، نمایندگان خود را به مجارستان اعزام کنند.
۱۵:۱۹ ۲۷.۶.۱۳۹۲
بهمن طالبی رییس پیشین کمیته داوران ایران که توسط حجت‌الله خطیب برکنار شد، ریاست کمیته داوران فدراسیون کشتی جمهوری آذربایجان را پذیرفته است. او در این مسابقات نیز به عنوان رییس تشک فعالیت می‌کند.
۱۵:۵۵ ۲۷.۶.۱۳۹۲
عزت‌الله اکبری در اولین کشتی مقابل الکساندر بورکا از مولداوی 10 بر 2 پیروز شد. در مقررات جدید، اختلاف هفت امتیاز به منزله پیروزی ضربه فنی است و داور موظف است کشتی را قطع کند.
اکبری که نخستین حضور جهانی‌اش را تجربه می‌کند، در گام بعدی با ماکاراشویلی از گرجستان رویارو خواهد شد. هنوز کشتی‌گیر روسیه در این وزن به روی تشک نیامده است. نتایج نمایندگان ایران و روسیه در این وزن، سرنوشت جام قهرمانی را مشخص خواهد کرد.
۱۶:۴۲ ۲۷.۶.۱۳۹۲
حمید سوریان دارنده ۶ مدال طلای جهانی و المپیک امروز به مجارستان رسیده. او در این مسابقات، کشتی نخواهد گرفت. سوریان در پاسخ به یکی از تماشاگران ایرانی از تغییر اوزان کشتی فرنگی ابراز رضایت کرد و گفت در آینده در صورت حضور بر روی تشک، در وزن ۵۷ کیلوگرم مبارزه خواهد کرد.
قهرمان المپیک لندن در پیش‌بینی نتایج فرنگی‌کاران ایران گفت: غیر از قرعه خوب، این هم مهم است که در دقایق باقی‌مانده به هر مسابقه، بچه‌های ما چگونه به لحاظ روحی و انگیزشی، تهییج شوند.
حمید سوریان، دارنده ۶ مدال جهان و المپیک
حمید سوریان، دارنده ۶ مدال جهان و المپیک
۱۶:۴۵ ۲۷.۶.۱۳۹۲
نارسینگ یاداو نماینده 74 کیلوگرم هندوستان در جدالی یک‌طرفه توانست کاخابر هوبژتی از روسیه را شکست دهد. اگر این کشتی‌گیر هندی در گام بعدی به جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا ببازد، عزت‌الله اکبری با کسب مدال برنز، می‌تواند ایران را به سکوی شماره یک جهان رهنمون کند.
۱۷:۳۹ ۲۷.۶.۱۳۹۲
برتری عزت‌الله اکبری مقابل حریف گرجستانی، ایران را به جام قهرمانی نزدیک‌تر کرد. زیرا جردن باروز آمریکایی توانست نارسینگ از هندوستان را شکست دهد. به این ترتیب، روسیه در این وزن هیچ امتیازی کسب نخواهد کرد. اکبری باید مدال برنز برسد تا ایران روی سکوی قهرمانی بایستد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG