لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۱

عملیات خارج کردن اجساد از کشتی غرق‌شده کره‌ای آغاز شد


با کشف دست‌کم ۱۶ جسد دیگر از کشتی کره‌ای که روز ۲۷ فروردین به زیر آب فرو رفت، شمار کشته‌شدگان به ۵۰ نفر رسید؛ طی روزهای گذشته «هیچ یک از ناپدیدشدگان زنده پیدا نشده‌ است».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، غواصان روز یک‌شنبه توانستند راهی برای ورود به کشتی غرق‌شده پیدا کنند و عملیات خارج کردن اجساد را از آن آغاز کرده‌اند.

تا بامداد ۳۱ فروردین از سرنوشت بیش از ۲۵۰ نفر از مسافران، که بیشتر آنها دانش‌آموزان دبیرستانی هستند، همچنان اطلاعی در دست نیست.

بنا به گزارش‌های رسمی ۱۷۴ نفر از کل مسافران این کشتی (بیش از ۴۷۰ تن در زمان سانحه سوار آن بوده‌اند) نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی از ظهر روز چهارشنبه با ادامه تلاش‌ها برای نجات ناپدید‌شدگان کشتی «سه‌وُول»، تا کنون هنوز کسی زنده پیدا نشده است.

با افزایش آنچه آسیب‌های روحی و جسمی در جزیره «جین»، در نزدیکی محل سانحه، و «آن‌سان» شهری در جنوب سئول، جایی که دانش‌آموزان از آن می‌آیند، اعلام شده، دولت کره جنوبی می‌گوید کمک‌های خود را نیز افزایش می‌دهد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی از قول یک مقام دولتی اعلام کرده است که این نیاز وجود دارد این دو منطقه، مناطق بحران‌زده اعلام شود و حمایت ویژه‌ای از آنها شود.

به گزارش روزنامه «کرین تایمز»، معاون مدرسه‌ای که دانش‌آموزان از آن می‌آیند، روز جمعه خودکشی کرد.

چوی سانگ‌هوان، یک افسر گارد ساحلی که در عملیات نجات شرکت دارد، به خبرنگاران گفته است «هیچ واکنشی از کسانی که (در کشتی) زیر آب مانده‌اند دریافت نشده است.»

این افسر گارد ساحلی پیشتر افزوده بود که آنها همزمان در حال پمپاژ اکسیژن به داخل کشتی هستند تا کسانی که احتمالا زیر آن زنده مانده‌اند، بتوانند نفس بکشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بیش از ۵۰۰ غواص در عملیات امداد و نجات شرکت دارند.

جزر و مد شدید در زیر دریا، امواج شدید و باران، عملیات امدادگران را با مشکل روبه‌رو کرده است.

کاپیتان کشتی غرق‌شده بازداشت شده و تحقیقات در مورد دلیل یا دلایل یکی از بدترین سوانح دریایی تاریخ معاصر کره جنوبی همچنان ادامه دارد.

از میان خدمه کشتی نیز دست‌کم سه نفر کشته شده، شش نفر ناپدید و ۲۰ نفر نیز نجات پیدا کرده‌اند.

گزارش‌های اولیه در مورد برخورد کشتی با صخره‌ای در زیر آب رد شده است.

رسانه‌های کره‌ای می‌گویند کشتی پیش از غرق شدن به‌طور ناگهانی چرخیده است، این موضوع احتمالا سبب شده تا صدها تن بار و خودروهای داخل این کشتی به یک پهلوی آن غلتیده‌اند؛ آنچه ممکن است دلیل فرو رفتن آن در آب باشد. با این همه دلیل این چرخش ناگهانی هنوز اعلام نشده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

گفته شده است در زمان سانحه یکی از ملوانان جوان و کم‌تجربه کشتی سکان کشتی را در دست داشته است.
XS
SM
MD
LG