لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۱

رئیسی: روحانی نمی‌خواهد حرف مردم را بشنود


ابراهیم رئیسی، رقیب حسن روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری، در واکنش به اظهارات او مبنی بر سازماندهی اتوبوسی حامیان نامزد اصولگرایان در تجمعات گفت که روحانی نمی‌خواهد «حرف مردم» را بشنود.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»٬ آقای رئیسی روز سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت، در جمع گروهی از هواداران خود در شهر بوشهر گفت روحانی «اجتماعات عظیم سراسر کشور را ندیده می‌گیرد.»

وی افزود که «بعضی‌ها نخواستند حرف مردم را بشنوند و وقتی می‌شنوند که دیر شده است.»

حسن روحانی روز سه‌شنبه در جمع گروهی از هواداران خود در زنجان برای دومین ‌بار گفت که حامیان رئیسی با «اتوبوس» سازماندهی و به تجمع انتخاباتی وی آورده می‌شوند.

آقای روحانی همچنین به طور تلویحی و با کنایه٬ از سپاه پاسداران و سازمان بسیج به عنوان حامیان رئیسی در این دوره از انتخابات نام برد که در پادگان‌ها و در حمایت از وی «غذای چرب» می‌دهند.

برخی وب‌سایت‌ها و کانال‌های ابراهیم رئیسی و محافظه‌کاران نیز در واکنش به این اظهارات حسن روحانی٬ تصاویری از برخی تجمعات انتخاباتی وی در چند شهر را منتشر کرده و نوشته‌اند که حامیان رئیس جمهوری کنونی نیز با «اتوبوس» به این تجمعات آورده شده‌اند.

به فاصله کمتر از ۴۸ ساعت مانده به پایان رسمی تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری٬ بر حجم فعالیت‌ها و حملات متقابل هواداران حسن روحانی و ابراهیم رئیسی افزوده شده است.

افشاگری‌‌ها و انتشار اسنادی که صحت بسیاری از آنها بررسی نشده و مورد تائید قرار نگرفته٬ از جمله اقدامات رقبای انتخاباتی در فضای مجازی است که از هفته‌ها پیش آغاز شده و در روز‌های اخیر بر حجم آنها افزوده شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه هم روز سه‌شنبه از «بازداشت برخی افراد» به علت «سرقت برخی اسناد» سازمانی با درخواست «یکی از ستادهای انتخاباتی» خبر داد.

روز گذشته نیز ابراهیم رئیسی در جمع حامیان خود در اصفهان خطاب به حسن روحانی گفته بود که «می‌دانید قلب من صندوقچه اسرار است و اگر لب به سخن بگشایم کسی حریفم نیست.»

تنش‌های لفظی میان این دو نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کانال‌ها و سایت‌های حامی هر یک از این نامزد‌ها با شدت بیشتری پیگیری می‌شود و همین منجر به فیلتر تعدادی از آنها از سوی قوه قضائیه شده است.

علیرضا ساوری٬ مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه، هم روز سهَ‌شنبه اعلام کرد که «علیرغم هشدارهای داده شده، برخی سایت‌ها و کانال‌های متخلف فیلتر شدند.»

به گفته آقای ساوری، «از هر فعالیتی که می‌توانست منجر به تخلف شود، جلوگیری شده و تعدادی از سایت‌ها، وبلاگ‌ها، کانا‌‌ل‌های تلگرامی و شبکه‌های مجازی مورد هشدار قرار» گرفته‌اند.

XS
SM
MD
LG