لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۴

آتش‌سوزی در یک انبار قیر در بندرعباس سه کشته و دو مصدوم برجای گذاشت


کارخانه تولید قیر سنگ مه، در شهرک صنعتی خلیج فارس و در ۳۵ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.
کارخانه تولید قیر سنگ مه، در شهرک صنعتی خلیج فارس و در ۳۵ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران، اعلام کرد که در پی آتش‌سوزی در انبار قیر شرکت «سنگ مه» در بندرعباس سه کارگر کشته و دو تن دیگر مصدوم شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، آتش‌سوزی در انبار قیر شرکت سنگ مه در بندرعباس بعد از ظهر روز چهارشنبه، چهارم بهمن،‌ رخ داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، فرجام دانش، مدیرعامل آتش‌نشانی بندرعباس، گفته است: اقدام‌های لازم برای پیشگیری از گسترش و سرایت آتش‌سوزی انجام شده و حادثه تحت کنترل است.

او مشکل اصلی در این حادثه را «وجود مواد مذاب درون مخزن آتش گرفته و پیشگیری از سرایت آن به دیگر تجهیزات»‌ اعلام کرد و افزود:‌ «خوشبختانه جداسازی به طور کامل صورت گرفته است».

مدیرعامل آتش‌نشانی بندرعباس پیش‌بینی کرد که آتش در چند ساعت آینده به طور کامل مهار خواهد شد.

آقای دانش درباره علت این حادثه گفت: «برای بیان علت دقیق باید بررسی‌های کارشناسی صورت گیرد، اما نکته مهم این است که این مخازن به سیستم اطفای حریق مجهز نبودند».

کارخانه تولید قیر سنگ مه، در شهرک صنعتی خلیج فارس و در ۳۵ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

در این میان،‌ به گزارش خبرگزاری فارس، فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت که یکی از مصدومان با «وضعیت وخیم در بیمارستان صاحب‌الزمان بندرعباس و مصدوم دیگر با سوختگی ۷۰ درصد در مرکز سوختگی شفا بیمارستان شهید محمدی» بستری شده‌اند.

پیش از این نیز در برخی از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی مرتبط با صنعت نفت، آتش‌سوزی‌هایی رخ داده بود. از جمله در پی آتش‌سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران در روز پنجم آبان، شش تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

روز ۱۰ بهمن ۹۵ نیز بر اثر اصابت صاعقه به یک مخزن در پالایشگاه تهران، آتش‌سوزی گسترده‌ای به راه افتاد که پس از چهار ساعت خاموش شد.

بر اثر این آتش‌سوزی، سوخت از مخزن خارج شد که سرایت آتش به بخش‌هایی از محوطه را به همراه داشت اما با مهار آتش از سوی ۱۲۰ آتش‌نشان، از سرایت بیشتر آن جلوگیری شد. دراین حادثه کسی کشته نشد.

همچنین در جریان انفجار و آتش‌سوزی در پالایشگاه آبادان در روز ۱۲ تیر، شش کارگر مصدوم شدند.

در این ارتباط،‌ در سال ۹۵، ۳۴ حادثه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی رخ داد و در کنار خسارت‌های سنگین مالی، چندین تن کشته، مصدوم و یا دچار سوختگی شدید شدند.

از جمله آتش سوزی در برج ٨٠٠١ پتروشیمی بوعلی در ١٧ تیر که چند روز به طول کشید، خسارت ۶۰ میلیون یورویی برجای گذاشت.

انفجار و آتش‌سوزی در خط لوله گاز در میدان نفتی مارون ۴ در نزدیکی اهواز در اواسط تیرماه سال گذشته نیز یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

همچنین انفجار و آتش‌سوزی در یک خط لوله گاز در ۳۰ کیلومتری گناوه در روز شنبه، ۱۶ مرداد ۹۵، دست‌کم یک کشته و سه مجروح بر جای گذاشت.

خبرگزاری های ایسنا، ایرنا، فارس/ب.ک
XS
SM
MD
LG