لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

مقام مسئول در تهران: صحبت از کنترل یا کاهش همه‌گیری کرونا یک «پیام غلط» است


ایستگاه اتوبوس در تهران
ایستگاه اتوبوس در تهران

مسئول مقابله با شیوع ویروس کرونا در کلان شهر تهران روز پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت هشدار داد، نباید تصور کرد که بیماری همه‌گیر کرونا، کووید ۱۹، «به طور کلی ریشه‌کن» شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی اظهار داشت: «متاسفانه کنترل و یا کاهش بار بیماری کووید ۱۹ پیام غلطی است که به مردم رسیده و اگر چنانچه در برخی شهرها آمارهایی از کاهش کرونا به گوش می رسد، نباید تصور کنیم که به طور کلی بیماری ریشه‌کن شده است. »

علیرضا زالی همچنین نسبت به افزایش «میزان ترددها و سفرهای بین استانی» ابراز نگرانی کرده و گفته است، «ترددهای غیر ضروری و تفریحی در سطح شهر و افزایش مسافرت‌ها قطعا» به افزایش بار بیماری منجر خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرده است که «باید ملاحظات بهداشتی با قوت و جدیت همچنان ادامه داشته باشد.»

این مقام مسئول همچنین گفته است: «در تهران ۳۱۳ مورد جدید بیماری کرونا در بخش‌های عادی و ۸۶ نفر نیز در بخش های ویژه بستری شده اند و ۴۶۲ بیمار نیز از مجموع بیمارستانهای تهران ترخیص شده اند.»

مسئول مقابله با شیوع ویروس کرونا در کلان شهر تهران از افزایش که یک و نیم درصدی آمار مبتلایان خبر داد و اظهار داشت: این مهم نشان دهنده شیب نسبتا ملایم مبتلایان به کرونا است.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز در همین روز شمار رسمی مبتلایان در ایران را ۸۷ هزار و ۲۶ نفر و شمار کشته‌شدگان را ۵۴۸۱ نفر اعلام کرده است.

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران ناظران خارجی نسبت به آمار اعلام شده توسط مقام های جمهوری اسلامی در خصوص این بیماری همه گیر ابراز تردید کرده‌اند.

در همین زمینه، در روزهای گذشته رئیس شورای شهر تهران و برخی اعضای این شورا اعلام کردند که آمار ابتلا به کرونا در ایران بسیار بیشتر از آمار رسمی است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده است که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

منابع: ایرنا و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG