لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۹

انتشار جزئیاتی از قتل بابک خرمدین؛ والدین او پشیمان نیستند 


بابک خرمدین، کارگردان سینما
بابک خرمدین، کارگردان سینما

رسانه‌های ایران جزئیات قتل هولناک یک کارگردان سینما توسط پدر و مادرش را منتشر کرده‌اند. روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت بقایای جسد مثله شده بابک خرمدین در سطل زباله‌ای در شهرک اکباتان تهران کشف شده بود و روزنامه همشهری نوشته‌است که پدر و مادر بابک خرمدین، جسد تکه‌تکه‌شده او را در سه نقطه تهران رها کرده‌اند.

سایت مشرق نیوز تصاویری از انتقال جسد بابک خرمدین در چمدان توسط پدر و مادرش منتشر کرده و رسانه‌ها از اعترافات پدر او نوشته‌اند که گفته کیسه‌هایی راکه داخلش جسد بود، با ماشین در سطل زباله‌های ۳ نقطه شهر، فاز ۳ اکباتان، آریاشهر (صادقیه) و میدان صنعت رها کرده‌اند.

پدر بابک خرمدین به اتهام مباشرت و مادر او به اتهام معاونت در قتل او بازداشت هستند و گفته‌اند که پس از بیهوشی فرزندشان با داروی بیهوشی، با بند کتانی پاهایش را بسته و یک بست پلاستیکی به گردنش انداخته و با چاقو چند ضربه به او زده‌اند.

براساس اعترافات پدر آقای خرمدین که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند او گفته است که «درگیری و قتل حدود ساعت ۵ بعدازظهر اتفاق افتاد و همان موقع جسد را با همسرم به حمام خانه بردیم و در آنجا آن را مثله کردیم. از قبل ۳ساک آماده کرده بودیم که اعضای بدن بابک را در این ساک‌ها انداختیم و حدود ساعت ۱۲ شب تصمیم گرفتیم جسد را از خانه بیرون ببریم.»

روزنامه همشهری گزارش داده است که پدر بابک خرمدین در اعترافاتش از اختلاف عقیده با پسرش گفته است که «در سال‌های اخیر او مدام با ما بدرفتاری می‌کرد و حتی گاهی من و مادرش را کتک می‌زد. مدام هنرجویانش را که همه‌شان دخترهای جوان بودند به خانه می‌آورد. هر روز یک نفر را به بهانه تدریس خصوصی به خانه می‌آورد و به اتاقش می‌برد. وقتی به بابک اعتراض کردیم او با بدرفتاری جواب داد.»

پدر آقای خرمدین گفته است که «او به حرف‌های من و مادرش گوش نمی‌کرد و آبروی‌مان در خطر بود.»

او در «توجیه» این قتل گفته است که «بعد از بازنشستگی با مسافرکشی هزینه زندگی‌ام را تأمین می‌کردم. در این سال‌ها با سختی بابک را بزرگ کردم اما او مدام آزارمان می‌داد و من و همسرم را کتک می‌زد. دیگر چاره‌ای نداشتم.»

مادر آقای خرمدین هم گفته است که از قتل فرزندش پشیمان نیست. او گفته است: «آبروی‌مان را برده بود و مدام ما را با رفتارش آزار می‌داد. مدتی قبل بابک با زنی که در خارج از کشور زندگی می‌کند شریک شده بود. قرار بود این زن به او ۳ میلیارد تومان بدهد تا او خانه و وسایل کار تهیه کند اما نمی‌دانم چطور شد.»

بابک خرمدین، متولد ۱۳۵۳ در تهران بود و در سال ۱۳۸۸ در مقطع کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و سال ۱۳۸۹ برای ادامه تحصیل به لندن رفت.

مهم‌ترین اثر او «سوگنامه‌ای برای یاشار» است که با الهام از تجربه زندگی دانشجویی در خارج از کشور در سال ۱۳۹۲ ساخته‌است. در مراسم نمایش این فیلم، پدر آقای خرمدین هم برای صحبت با حاضران به روی صحنه رفته و براساس گزارش وب‌سایت «سینماما» در صحبت‌های آن روز خود از حضور ۶۹ ماهه‌اش در مناطق جنگی با عراق صحبت کرده و گفته بود که دو بار شیمیایی شده‌است.

آقای خرمدین در کارنامه خود چندین فیلم کوتاه و بلند دارد که از آن جمله می‌توان به «بور بیجاده رنگ»، «سه شنبه: مامان»، «روزن (کورسو)» و «برش» اشاره کرد.

او هم‌چنین در رشته‌های مختلف سینمایی در چند جشنواره داخلی برگزیده شده بود.

XS
SM
MD
LG