لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۰

اجرای قرنطینه و اجباری شدن واکسن در اتریش


پلیس وین در حال کنترل مدارک واکسیناسیون مردم
پلیس وین در حال کنترل مدارک واکسیناسیون مردم

همزمان با موج شدید شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی، الکساندر شالنبرگ، صدراعظم اتریش روز جمعه ۲۸ آبان اجرای قرنطینه سراسری در این کشور را اعلام کرد. این مقررات از روز دوشنبه و حداقل به مدت ۱۰ روز اجرا خواهد شد.

صدر اعظم اتریش افزود که از اول فوریه سال ۲۰۲۲ نيز واکسیناسیون در این کشور اجباری خواهد شد.

در دوره قرنطینه تمامی فروشگاه‌های غیرضروری و مراکز فرهنگی و ورزشی تعطیل خواهند شد و مردم فقط برای انجام کارهای ضروری مثل خرید مواد غذایی و یا مراجعه به پزشک و بیمارستان می‌توانند از منزل خارج شوند.

وزیر بهداشت اتریش نیز اعلام کرد که کودکستان‌ها و مدارس به کار خود ادامه خواهند داد ولی از والدین خواست که در صورت امکان فرزندان خود را به مدرسه نفرستند.

صدراعظم اتریش یادآوری کرد که اجرای این اقدامات برای پیشگیری از تشدید موج چهارم شیوع ویروس و از راه رسیدن امواج بعدی ضروری است.

این چهارمین مورد از اجرای مقررات قرنطینه در اتریش است. روز جمعه حدود ۱۶ هزار مورد جدید از ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شد که بالاترین رقم از شروع همه‌گیری ویروس در سال گذشته است.

سباستین کورتز، صدراعظم سابق اتریش تابستان امسال اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کاملا مهار شده و وعده داد که هیچ گاه مقررات قرنطینه اجرا نخواهد شد. ولی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس طی هفته‌های اخیر دولت اتریش ناگزیر شده است در تصمیم دولت قبلی تجدیدنظر کند.

وزیر بهداشت اتریش گفت یکی از عوامل اصلی موج اخیر درصد ناکافی واکسیناسیون جمعیت است و به خاطر عدم اجرای اقدامات موثرتر توسط دولت فدرال و دولت‌های محلی در ماه‌های گذشته عذرخواهی کرد.

دولت اتریش در پایان دوره قرنطینه ده روزه نتایج آن را بررسی می‌کند و اگر به نتایج مطلوب نرسیده باشد ده روز دیگر این محدودیت‌ها را تمدید خواهد کرد.

یکی از کارشناسان ارشد بهداشت عمومی اتریش هشدار داد که تحت تاثیر افزایش چشمگیر موارد ابتلا در روزهای آینده شاهد افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها خواهیم بود و تنها راه جلوگیری از سقوط سیستم بهداشت عمومی کشور کاهش تماس بین مردم از طریق اجرای مقررات قرنطینه است.

در طول هفته گذشته متوسط موارد ابتلای روزانه بالاتر از ده هزار نفر بوده و در بسیاری از شهرهای اتریش موارد بستری بیماران کووید به حداکثر ظرفیت بیمارستان‌ها نزدیک شده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG