لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۱

 نماینده رباط‌کریم: عامل انتشار فیلم حمله به دفتر من از کشور خارج شده است


حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس، که پیش‌تر از کشتار معترضان در اعتراض‌های آبان ۹۸ حمایت کرده بود، گفته است صبح روز شنبه، ۲۹ آبان فردی «با پرتاب کوکتل مولوتف تابلوی دفتر» او را آتش زده است و از این ماجرا نیز فیلم‌برداری کرده است.

او همچنین بدون ارائه جزییات، گفته است فردی که روز گذشته فیلم مربوط به آتش‌ گرفتن در دفترش را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، دو روز پیش از کشور خارج شده است.

خبرگزاری فارس روز شنبه ۲۹ آبان گزارش داد که تابلوی دفتر حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم و بهارستان توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد. آقای نوروزی ۲۳ آبان در مصاحبه با سایت‌ دیدبان ایران در رابطه با کشتار معترضان آبان ۹۸ گفته بود: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم. ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟»

او بعد از واکنش‌های گسترده به این اظهارات، در ۲۴ آبان در گفت‌وگوی دیگری با سایت وابسته به مجلس شورای اسلامی مدعی شد این مصاحبه و خبرنگار «جعلی» بوده و انتشار این خبر کار «منافقین» بوده است ولی در ادامه انجام مصاحبه را تایید کرد و گفت این مصاحبه «اشتباه استراتژیک» بوده است.

«منافقین» اصطلاحی است که مقامات جمهوری اسلامی نیروهای سازمان مجاهدین خلق را به نام آن می‌نامند.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ صدها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند. در اعتراض‌های آبان ۹۸، به روایت مقام‌های حکومت ایران ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر کشته شدند، ولی سازمان عفو بین‌الملل تاکنون اسامی ۳۲۳ نفر از معترضان را تایید کرده است و خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی نوشت که حداقل ۱۵۰۰ نفر در جریان اعتراضات کشته شده‌اند.

طی روزهای گذشته دادگاه مردمی رسیدگی به این کشتار در بریتانیا برگزار شود.

با استفاده از گزارش‌های فارس و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن

XS
SM
MD
LG