لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۷

حمله توپخانه‌ای سپاه پاسداران به اقلیم کردستان


سپاه پاسداران روز شنبه دوم مهر ماه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مناطقی در اقلیم کردستان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

این بیانیه می‌گوید که نیروهای سپاه در حملات خود مواضع «گروهک‌های تروریستی و ضد ایرانی وابسته به استکبار جهانی» در اقلیم شمال عراق را مورد هدف قرار داده ‌اند.

به گفته سپاه پاسداران، این گروه‌ها «در روزهای اخیر با عبور از مرزهای ایران در شمال غرب کشور برخی پایگاه‌های مرزی ایران را مورد حمله قرار داده‌اند».

با این‌حال خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران از قول یک منبع آگاه که نامی از وی نبرده، گزارش داده است که «این اقدام در پاسخ به حمایت شرورانه عناصر ضد انقلاب از اغتشاشات و اقدامات اراذل و اوباش و با هدف تنبیه و گوشمالی این گروهک‌ها صورت گرفته است».

این گزارش می‌افزاید حملات توسط قرارگاه حمزه سیدالشهداء انجام شده است.

ساعاتی قبل از حمله توپخانه‌ای سپاه، ده‌ها تن از شهروندان اقلیم کردستان به همراه ایرانی‌های مقیم آنجا مقابل دفتر سازمان ملل متحد در اربیل تجمع کرده و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر داده بودند.

پشهرهای استان کردستان ایران به همراه ده‌ها شهر دیگر ایران طی روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده مردمی به کشته شدن مهسا امینی، شهروند ۲۲ ساله اهل سقز، بعد در بازداشت گشت ارشاد بود.

منابع کردستان عراق می‌گویند که در حملات روز شنبه سپاه پاسداران مناطقی در «بربزین» و «سقر» را مورد هدف واقع شده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های رسانه‌های اقلیم کردستان، فارس و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن

XS
SM
MD
LG