لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۱
عکس ماهواره‌ای از پایگاه هوایی در اصفهان
عکس ماهواره‌ای از پایگاه هوایی در اصفهان

ایران «امکان ردیابی موشک شلیک شده» از سوی اسرائیل به سمت اصفهان را نداشت

۰۸:۲۸ ۳۱.۱.۱۴۰۳

یک مقام ارتش از شلیک پدافند هوایی ایران «به اشیای مشکوک» خبر داد

خبرگزاری ایسنا به نقل از سیاوش میهن‌دوست، مقام ارشد نظامی در استان اصفهان، شلیک پدافند هوایی در اطراف اصفهان را تأیید کرد، اما اضافه کرد که شلیک با هدف «اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.»

در حالی که مقام‌های آمریکایی حمله اسرائیل به داخل خاک ایران را تأیید کرده‌اند و نیویورک تایمز می‌گوید از سه مقام ایرانی تأیید حمله به ایران را گرفته، خبرگزاری‌های حکومتی در ایران می‌گویند که شرایط در ایران و به‌ویژه در اصفهان «عادی است».

۰۷:۵۹ ۳۱.۱.۱۴۰۳

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران :کلیه پروازها در فرودگاه‌های کشور به حالت عادی بازگشت‌

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:کلیه پروازها در فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌های کشور به حالت عادی بازگشت‌.

شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران به دنبال گزارش‌ها در خصوص انفجار در اصفهان اعلام کرده بود که فعالیت فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به حالت تعلیق درآمد.

۰۷:۴۱ ۳۱.۱.۱۴۰۳

نیویورک تایمز: سه مقام ایرانی حمله به یک پایگاه هوایی در اصفهان را تایید کردند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از دو مقام دفاعی اسرائیل خبر داد که ارتش اسرائیل بامداد جمعه حمله‌ای به ایران انجام داده‌است.

سه مقام ایرانی نیز در گفت‌وگو با نیویورک تایمز تایید کردند که بامداد جمعه یک پایگاه هوایی نظامی در نزدیکی شهر اصفهان مورد حمله قرار گرفته است. طبق این گزارش، اما این مقامات نگفتند که کدام کشور این حمله را انجام داده است.

۰۷:۰۵ ۳۱.۱.۱۴۰۳

خبرگزاری مهر: صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریز پرنده‌ها بود

یک منبع آگاه به خبرگزاری مهر گفته است که صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از «انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است.»
.
طبق این گزارش «سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شد» که توسط «پدافند غیرعامل در آسمان منهدم » شدند.

این منبع آگاه تصریح کرد: «در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.»

در حالی خبرگزاری مهر از انهدام «سه ریزپرنده‌» در اصفهان خبر داده که مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور می‌گویند اسرائیل به ایران حمله موشکی کرده است.

۰۶:۴۱ ۳۱.۱.۱۴۰۳

تسنیم گزارش‌ها درباره «حمله موشکی به اصفهان» را نادرست خواند

خبرگزاری تسنیم، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش‌ها درباره وقوع «انفجار بزرگ» و حمله موشکی منتسب به اسرائیل را نادرست خواند و به نقل از «منابع آگاه» نوشت که «هیچ گزارشی» درباره «انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان» تایید نشده است.

این خبرگزاری سپس عنوان کرد که پدافند هوایی ایران «با توجه به سطح بالای حساسیت»، «شلیک‌هایی را در اطراف پایگاه هوایی اصفهان انجام داده اما تا این لحظه صرفاً احتمال موضوع ریزپرنده مطرح است، اگر چه این موضوع نیز قطعی نشده است».

۰۶:۳۴ ۳۱.۱.۱۴۰۳

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشوراز حمله اسرائیل به ایرانی خبر دادند

یک مقام آمریکایی در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان اظهار داشت که اسرائیل حمله‌ای به داخل ایران انجام داده است. این مقام که نامش فاش نشده، تاکید کرد، آنچه هدف قرار گرفته، تاسیسات هسته‌ای نیست.

پیشتر هم مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه‌های ای‌بی‌سی و سی‌بی‌اس از حمله اسرائیل به ایران خبر دادند. هنوز جزییات این حمله مشخص نیست.

۰۶:۳۱ ۳۱.۱.۱۴۰۳

خبرگزاری فارس: صدای انفجار در تبریز ناشی از شلیک پدافند هوایی ایران بوده است

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش داد که صدای انفجار در شهر تبریز ناشی از شلیک پدافند هوایی ایران بوده و هیچ انفجاری در این شهر رخ نداده است.

این گزارش می‌گوید که صبح جمعه برخی منابع محلی از شنیده شدن صدایی شبیه صدای انفجار در جنوب غرب شهر تبریز خبر داده‌اند.، اما «بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد هیچ‌گونه انفجاری در تبریز رخ نداده است و پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک اقدام به شلیک کرده است».

به نوشته فارس، این پدافند مشرف به شهر تبریز و در فاصله حدود دو تا سه کیلومتری از پالایشگاه و پتروشیمی تبریز قرار دارد.

۰۶:۱۹ ۳۱.۱.۱۴۰۳

مارگارت برنان، گزارشگر ارشد شبکه خبری سی‌بی‌اس، گزارش داد که دو مقام دولت ایالات متحده در گفت‌وگو با این شبکه خبری تایید کرده‌اند که اسرائیل با حمله‌ای موشکی ایران را مورد هدف قرار داده است. این گزارش اما جزییات بیشتری به دست نمی‌دهد.

۰۶:۱۹ ۳۱.۱.۱۴۰۳

پروازهای تهران، اصفهان و شیراز تعلیق شد

شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران بامداد جمعه اعلام کرد فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به حالت تعلیق درآمده‌اند و« فعلا پروازها در این فرودگاه‌ها به دلیل حفظ ایمنی پروازها با تاخیر مواجه هستند.»

طبق این گزارش، پروازهای فرودگاه خمینی تهران تا ۱۰:۳۰ صبح لغو شد

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، از فعال شدن پدافند هوایی در آسمان چند استان ایران خبر داده است.

۰۵:۵۶ ۳۱.۱.۱۴۰۳

به دنبال گزارش‌ها در خصوص شنیده شدن صدای انفجار در شمال اصفهان، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایران گزارش داد که پدافند هوایی در شهر اصفهان فعال شده است.

وب سایت «انتخاب» نیز ازفعال شدن پدافند هوایی در آسمان چند استان ایران خبر داده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG