لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۱

اصغر فرهادی به عضویت هیئت داوران جشنواره سینمایی کن ۲۰۲۲ انتخاب شد


برگزارکنندگان جشنواره سینمایی کن روز سه‌شنبه ششم اردیبهشت رییس و اعضای هیئت داوران هفتاد و پنجمین دوره این مناسب سینمایی مهم را اعلام کردند که اصغر فرهادی، فیلم‌ساز شناخته شده ایران، نیز در شمار آنهاست.

ریاست هیئت داوران بر عهده وَنسان لَندون، بازیگر باسابقه و ۶۲ ساله فرانسوی خواهد بود که فیلم‌هایی نظیر «نفرت»، «پاپاراتزی»، «رودَن» و «تیتان» را در کارنامه خود دارد که در جشنواره سال گذشته جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

هفت عضو دیگر هیئت داوران به جز آقای فرهادی، ربکا هال، بازیگر و فیلمساز بریتانیایی، دیپیکا پادوکونه، بازیگر هندی، نومی راپاسه، بازیگر سوئدی، جاسمین ترینکا، بازیگر و فیلمساز ایتالیایی، جف نیکلاس، کارگردان آمریکایی، خواکیم ترییر، کارگردان نروژی و لج لی، فیلمساز فرانسوی هستند.

جشنواره سینمایی کن روز ۱۷ مه افتتاح و روز ۲۸ مه خاتمه می یابد و در بخش رقابت اصلی ۲۱ فیلم شرکت خواهند کرد. از فیلم‌هایی که در بخش رقابت اصلی شرکت دارند می‌توان به این نتیجه رسید که برگزارکنندگان جشنواره امسال ترکیبی از آثار کارگردانان پر زرق و برق هالیوودی و فیلم‌های ویژه هنری را برگزیده‌اند.

دیوید کروننبرگ، فیلمساز کانادایی که از برجسته‌ترین کارگردانان ژانر ترسناک و مهیج است، جیمز گری، فیلمساز آمریکایی و کلر دنی، فیلمسازی فرانسوی از جمله فیلمسازانی هستند که آثار جدید آنها برای کسب جایزه نخل طلا رقابت خواهند کرد.

به همین خاطر انتظار می‌رود که تعداد زیادی از بازیگران سرشناس جهان روی فرش قرمز جشنواره کن ظاهر شوند.

در فیلم جدید دیوید کروننبرگ به نام «جنایات آینده» کریستین استوارت، ویگو مورتنسن و لئا سیدو بازی می‌کنند.

فیلم جدید کلر دنی با عنوان «ستارگان در ظهر» داستان پرحادثه و مهیجی است که در آمریکای مرکزی روی می‌دهد و بازیگران اصلی آن تارون اگرتون و رابرت پتیسون هستند.

جیمز گری نیز با فیلم «زمان آخرالزمان» که روایتی از دوران نوجوانی کارگردان در شهر نیویورک است و با شرکت بازیگرانی نظیر کیت بلانچت، اسکار ایساک و آنتونی هاپکینز به جشنواره کن می‌آید.

از فیلم‌های هالیوودی دیگری که امسال در جشنواره کن شرکت می‌کنند یکی «تاپ گان: ماوریک» با شرکت تام کروز است که در حقیقت دنباله فیلم پرفروش محصول سال ۱۹۸۶ است و دیگری یک فیلم درام موزیکال در مورد زندگی الویس پرسلی با عنوان «الویس» به کارگردانی باز لورمن که تام هنکس و آستین باتلر در آن بازی می‌کنند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG