لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۳

معاون روحانی خبر افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد


اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهوری
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهوری
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران، احتمال افزایش قیمت بنزین تا پایان سال جاری، ۱۳۹۲، را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای جهانگیری در حاشیه چهارمین همایش چشم‌انداز صنعت، فولاد و معدن ایران گفت که «دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین تا پایان سال ۹۲ ندارد».

اظهارات آقای جهانگیری در حالی بیان می‌شود که چند روزنامه صبح ایران، روز سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه، از پررنگ شدن «شایعه افزایش قیمت بنزین» خبر داده بودند.

روزنامه‌های «آفتاب یزد»، «جام‌جم» و «فرهیختگان» در اخباری متفاوت به احتمال افزایش قیمت بنزین از ابتدای اسفندماه و تکذیب آن از سوی چند مقام میانی وزارت نفت پرداخته بودند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، روز دوشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه، بازدیدی از وزارت نفت داشت و به دنبال همین بازدید بود که شایعات در مورد افزایش بهای بنزین بر سر زبان‌ها افتاد.

در همین زمینه روز سه‌شنبه روزنامه آفتاب یزد در تیتر اول خود آورده است که «به برخی از نهاد‌ها و سازمان‌ها در این‌ باره اعلام آماده‌باش شده است».

این در حالی است که اکبر نعمت‌اللهی، سخنگوی وزارت نفت، نیز این خبر را تکذیب کرده و گفته است که «تا زمان ابلاغ رسمی از سوی دولت» هیچ افزایش قیمتی تایید نمی‌شود.

بر اساس آن‌ چه در بودجه دولت برای سال ۱۳۹۲ تعریف شده، دولت این اختیار را دارد که قیمت حامل‌های انرژی را تا ۳۸ درصد افزایش دهد، با این همه دولت حسن روحانی این کار را نکرده و، به گفته حسین امیر خامکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب یزد، «بعید است که در یک ماه باقی‌مانده از سال» دولت دست به افزایش قیمت‌ها بزند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، در حالی خبر افزایش قیمت بنزین را تکذیب می‌کند که روز گذشته، ۲۸ بهمن‌ماه، ناصر رئیس‌فرد، رئیس انجمن جایگاه‌داران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفته بود که «شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران از تمام جایگاه‌داران درخواست کرده است که خود را برای افزایش قیمت بنزین با دو نرخ جدید آماده کنند».
قیمت بنزین سهمیه‌ای در ایران در حال حاضر ۴۰۰ تومان و بنزین آزاد ۷۰۰ تومان است. اما بر اساس آن چه آقای رئیس‌فرد اعلام کرده است این نرخ‌ها به ترتیب به ۷۰۰ و ۱۰۵۰ تومان افرایش پیدا خواهند کرد، اتفاقی که به گفته آقای جهانگیری تا پایان سال جاری روی نخواهد داد.
XS
SM
MD
LG