لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۸

ممانعت از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری در قم


آیت‌الله طاهری اصفهانی ۱۲ خردادماه در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
آیت‌الله طاهری اصفهانی ۱۲ خردادماه در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
نیروهای امنیتی و استانداری قم از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری در قم جلوگیری کرده‌اند.

به گزارش ۱۶ خردادماه وبسایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، در حالی که آیت‌الله موسوی اردبیلی هماهنگی‌های لازم برای برگزاری بزرگداشت آیت‌الله طاهری در مسجد اعظم قم را انجام داده بود، ارگان‌های امنیتی و استانداری قم وی را تحت فشار قرار دادند تا از تصمیم خود منصرف شده از برگزاری مراسم دست بکشد.

این وبسایت گزارش کرده است پس از آن‌که آیت‌الله موسوی اردبیلی از تصمیم خود منصرف نشد، ارگان‌های امنیتی و استانداری قم از طریق مدیریت مسجد اعظم قم وارد عمل شده و در نهایت مانع از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری در قم شده‌اند.

ممانعت از برگزاری این مراسم در قم در حالی صورت گرفته است که ۱۴ خردادماه در جریان تشییع پیکر آیت‌الله طاهری در اصفهان، جمعیت تشییع‌کنندگان شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور»، «دیکتاتور، دیکتاتور خوابت آشفته بادا»، «یا حجت‌ بن الحسن، ریشه ظلم رو بکن»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «موسوی و کروبی آزاد باید گردند» و «طاهری، طاهری آزادی‌ات مبارک» سر دادند.

در عین حال گزارش‌ها حاکی از بازداشت شماری از حاضران در این مراسم بوده است. یک شاهد عینی در گفت‌و‌گو با رادیو فردا بازداشت فرزندش به همراه شماری دیگر را تأیید کرده است.

آیت‌الله طاهری اصفهانی ۱۲ خردادماه در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

وی از روحانیون حامی اصلاح‌طلبان بود که در جریان رویدادهای سال ۱۳۸۸ نیز از مواضع میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری دهم، حمایت کرد و انتخابات را «باطل» و تصدی محمود احمدی‌نژاد بر دولت را «نامشروع و غاصبانه» خواند.

آقای طاهری اولین امام جمعه شهر اصفهان پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ بود، اما سال ۱۳۸۱ در اعتراض به سیاست‌های حکومت ایران و سرکوب منتقدان و معترضان از امامت جمعه استعفا کرد.
XS
SM
MD
LG