لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۶

کشته شدن شش ايرانی در عراق


 دامنه بمب‌گذاری و حملات تروريستی در عراق افزايشی دوباره يافته است
دامنه بمب‌گذاری و حملات تروريستی در عراق افزايشی دوباره يافته است
نيروی انتظامی ايران می گويد در يک حمله تروريستی به يک کاروان مسافران ايرانی در داخل خاک عراق شش نفر کشته و ۳۰ تن مجروح شدند.

غلامرضا رضاييان, رئيس پليس مهاجرت و اتباع خارجی نيروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت که نيمه‌شب چهارشنبه کاروان مسافران ايرانی به شهرهای مذهبی عراق پس از خروج از خاک ايران و در مسير خود از نقطه مرزی خسروی به طرف شهر بغداد، هدف تيراندازی تروريست‌ها قرار گرفتند.

بنا به گفته سرهنگ رضاييان در جريان اين حمله شش نفر کشته و ۳۰ تن مجروح شده‌اند. به گفته وی مجرحان اين حادثه هم اکنون در بيمارستان‌های عراق تحت درمان هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری‌ها اتوبوس حامل مسافران ايرانی در استان دياله عراق در منطقه امام ويس در ۱۱۰ کيلومتری شمال‌شرقی بغداد در کمين مهاجمان قرار گرفت و به رگبار گلوله بسته شد.

يک شاهد عينی به خبرگزاری شين‌هوآ چین گفته است که به هنگام انتقال مجروحان حادثه، وضعيت برخی از آنها وخيم بوده است. در همين گزارش آمده است که نيروهای امنيتی عراق بلافاصله محل را به محاصره خود درآورده و کار جستجو و پيگيری مهاجمان را آغاز کردند. پس از اين آمبولانس‌ها و نيروهای امدادی مجروحان را به بيمارستان‌های نزديک محل حادثه منتقل کردند.

هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين حمله تروريستی را قبول نکرده است اما در حملات مشابه که آخرين آن ارديبهشت ماه گذشته در شهر کاظمين روی داد، گروه‌های تندرو که خود را سنی‌مذهب معرفی می‌کنند مسئوليت چنين حملاتی را بر عهده گرفته بودند.
XS
SM
MD
LG