لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۶

انفجار بمب در بيرون ساختمان بورس آتن


محل انفجار بمب صبح چهارشنبه در آتن
محل انفجار بمب صبح چهارشنبه در آتن
انفجار یک بمب، در ساعات اولیه چهارشنبه، در بيرون ساختمان بورس آتن موجب زخمی شدن سطحی یک عابر پیاده شد. این بمب در يک خودروی سواری کار گذاشته شده بود.

پليس يونان اعلام کرد هشت خودروی ديگر نيز که در نزديکی خودروی بمب‌گذاری شده، پارک شده بودند بر اثر انفجار صبح چهارشنبه دچار آتش‌سوزی شدند. در این حادثه خساراتی نیز به ساختمان اصلی بورس وارد آمد.

مقام‌های بورس آتن در بيانيه‌ای اعلام کردند که روز چهارشنبه مبادلات و معاملات بورس به روال معمول ادامه پيدا خواهد کرد.

روزنامه يونانی «الفتروتيپا» گزارش داد که ۴۰ دقيقه پيش از انفجار پيام هشداری در مورد اين بمب‌گذاری دريافت کرده بود.

در همان ساعات اوليه صبح و تقريباً هم‌زمان با انفجار آتن، انفجار ديگری در شهر «تسالونيکی» دومين شهر بزرگ يونان به وقوع پيوست. انفجار اين بمب که در حوالی ساختمان تصدی‌گری امور دو استان شمالی «مقدونيه» و «تراکيه» روی داد، تلفاتی در پی نداشت و تنها خسارت جزئی به اين ساختمان دولتی وارد آمد.

بمب کارگذاری شده در يک جعبه تقسيم خطوط تلفن، موجب اين انفجار شد. به گزارش شبکه تلويزيونی «آلفا» يک پيام هشدار تلفنی پيش از انفجار بمب به دفتر اين شبکه رسيده بود.

هيچ گروهی تاکنون مسئوليت اين انفجارها را بر عهده نگرفته است. اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که امکان دارد گروه افراطی «نبرد انقلابی» عامل اين بمب‌گذاری‌ها باشد.

اين گروه در اوايل سال ميلادی جاری، مسئوليت بمب‌گذاری در دو بانک آمريکايی «سيتی‌بانک» در يونان را برعهده گرفته بود.

«نبرد انقلابی» ، پیشتر، با ارسال نامه‌ای به يکی از رونامه‌های آتن تهديد کرده بود که حملات بيشتری عليه مراکز اقتصادی کشور را تدارک خواهد ديد.

در اين نامه گفته شده بود: «بايد خود را برای ابد از شر پس‌مانده‌های قدرت‌های اقتصادی و سياسی رها کنيم، تا بدين ترتيب بشريت بتواند خود را از دست جنايتکاران نجات دهد.»

از اواخر آذر ماه سال گذشته که جوانی به ضرب گلوله نيروهای پليس در شهر آتن کشته شد، يونان شاهد نا‌آرامی‌هايی بوده است. مرگ اين جوان باعث بروز آشوب‌هايی شد که چندين هفته ادامه داشت و در جريان آن برخوردهای شديد بين نيروهای پليس و تظاهرکنندگان در گرفت.
XS
SM
MD
LG