لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۷

بارش ناگهانی برف ایران را سفیدپوش کرد


بارش برف در یکی از محورهای شمال ایران
بارش برف در یکی از محورهای شمال ایران
در یازدهمین روز از بهار، بارش برف بخش‌های زیادی از ایران را سفید‌پوش و بسیاری از محورهای مهم ارتباطی را مسدود کرد.

بارش برف که از دوشنبه شب در ایران آغاز شده است، در بسیاری از استان‌ها همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری مهر شهروندان تهرانی از صبح امروز، سه‌شنبه شاهد بارش برف در پایتخت ایران بودند که همچنان هم ادامه دارد.

از سوی دیگر به گفته رییس پلیس راه استان مازندران به دنبال بارش برف تمام محورهای ارتباطی این استان با تهران قطع شده است. سرهنگ رضا کیوان‌پور گفت:« محور کندوان از ساعت ۲۳ شب گذشته به دلیل بارش شدید برف مسدود است و بارش برف همچنان ادامه دارد.»

به گفته وی محور هراز نيز از ساعت ۹ و ۴۰ دقيقه صبح سه شنبه به دليل بارش شديد برف از سمت لاريجان به تهران بسته شده و وضعيت بحرانی دارد.

در حالی که به دلیل تعطیلات نوروزی عده زیادی از مردم به مسافرت رفته یا به خاطر پیش رو بودن روز سیزده‌بدر در تدارک سفر هستند، فرمانده پلیس راه استان مازندران از شهروندان و مسافران خواسته است، از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت از محور رشت به تهران و آن هم تنها با استفاده از زنجیر چرخ عبور کنند.

همچنین خبرگزاری ایسنا به نقل از پلیس راه کشور اعلام کرد، محورهاي همدان - كرمانشاه (گردنه اسدآباد)، كرج - چالوس، اتوبان زنجان - قزوين، محورهاي قديم كاشان - قم، اتوبان كاشان - قم و بندرعباس - حاجي‌آباد در استان‌هاي همدان، تهران، مازندران، ‌زنجان، اصفهان و هرمزگان از ساعت سه بامداد روز سه شنبه به علت بارش شديد باران، برف و كولاک براي تردد تمام وسايل نقليه تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

در حالی که استان‌های تهران، همدان، کردستان، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، قم، اصفهان و چند استان دیگر از دوشنبه شب شاهد بارش برف بوده‌اند، بارش شدید باران در استان‌های جنوبی مانند بوشهر، سیستان و بلوجستان و هرمزگان بعضاً آب‌گرفتگی جاده‌ها و معابر را در پی داشته است.

بر اساس اعلام اداره هواشناسی استان بوشهر بارندگى در روزهای گذشته در این استان در ۱۵ سال اخیر بى سابقه بوده است.
XS
SM
MD
LG