لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۶

نخستین نشست خبری حسن روحانی در منصب ریاست‌جمهوری

اولین نشست خبری حسن روحانی در مسند ریاست جمهوری، سه‌شنبه ۱۵ مرداد در نهاد ریاست جمهوری با حضور رسانه‌های خارجی و داخلی برگزار شد. روحانی در این کنفرانس خبری اهم سیاست‌های داخلی و خارجی خود را برای خبرنگاران تشریح کرد.

۱۸:۲۸ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: اگر روزی به قولی که داده ام عمل نکنم از مردم عذرخواهی خواهم کرد.
۱۸:۲۷ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: هیچ‌کس برای این انتخاب‌ها بر من فشار نیاورده، برخی می‌خواستند فشاری را در این زمینه شروع کنند اما دیدند که عکس‌العمل من علیه فشار چگونه است. همه افراد را بر اساس ۲۸ معیار انتخاب کردیم.
۱۸:۲۵ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: زمان برای این که بار دیگر خطا کنیم نداریم بنابر این بر اساس شایستگی انتخاب کردیم. اعلام می‌کنم در مورد این کابینه هیچ فشاری نبوده و اخبار این فشارها واقعیت ندارد. دولت شرکت سهامی نیست که به هر گروه سهمی بدهیم. مبنای ما شایستگی و تجربه بوده. در مجلس هم پاسخ خواهم داد.
۱۸:۲۲ ۱۵.۵.۱۳۹۲
خبرگزاری فارس: انتقادهایی به کابینه پیشنهادی شما مطرح است ازجمله نادیده گرفته شدن سهم زنان. لطفا در مورد نخوه انتخاب همکاران خود توضیح بدهید.
۱۸:۲۱ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: وضعیت تورم و بیکاری را مردم الان خود حس می‌کنند اما با این حال در صد روز اول آمار و ارقام را صادقانه ارائه خواهیم داد. این دولت البته هیچ کاری را بدون کمک مردم نمی‌تواند انجام بدهد.
۱۸:۱۹ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روزنامه ابتکار: در کوتاه‌مدت برای معیشت مردم چه تدارکی دیده‌اید؟
۱۸:۱۸ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: تا چنان حالتی فاصله زیادی داریم. این آینده دور است.. مذاکرات ۱+۵ هم هنوز شکست نخورده. در مورد مذاکره با آمریکا اگر حسن نیتی حس کنیم مذاکره انجام می‌دهید. سیاست چماق و هویج را نمی‌پسندیم.
۱۸:۱۶ ۱۵.۵.۱۳۹۲
آلمانیتور: آیا به مذاکره مستقیم با آمریکا فکر می‌کنید؟ آیا می‌گذارید دیپلمات‌های آمریکایی برای صدور ویزا و انجام امور کنسولی به ایران بیایند؟
۱۸:۱۳ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: هدف تحریم‌ها ایجاد فشار بر اقشار مختلف مردم است نه جلوگیری از برنامه هسته‌ای و موشکی و آنها هم خودشان می‌دانند. ما مذاکره جدی را با طرف خارجی آغاز خواهیم کرد و همزمان البته برای بهبود شرایط حال هم برنامه داریم.
۱۸:۱۱ ۱۵.۵.۱۳۹۲
پرس تی‌وی: به جز مذاکره، چه اقدامات عملی برای مقابله با تحریم‌ها ارائه خواهید کرد؟

بیشتر

XS
SM
MD
LG