لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۷

مشرق نیوز: محکومیت غیابی مشاور سابق موسوی به ۱۶ سال زندان


اردشیر امیرارجمند
اردشیر امیرارجمند

سایت «مشرق نیوز» که از آن به عنوان یکی از رسانه‌های نزدیک به دستگاه‌های امنیتی ایران نام برده می‌شود، مدعی شده که اردشیر امیرارجمند، مشاور سابق میرحسین موسوی و سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید که در فرانسه زندگی می‌کند، به طور غیابی به ۱۶ سال زندان محکوم شده است.

به گزارش این سایت، آقای امیرارجمند به عنوان «متهم فتنه ۸۸» توسط قاضی ماشاءلله احمدزاده، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران محکوم شده است.

مشرق نیوز نوشته که اردشیر امیرارجمند، به «۱۰ سال حبس تعزیری به اتهام تاسیس و سازماندهی گروهک غیرقانونی و ضد امنیتی شورای هماهنگی راه سبز امید، پنج سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام» محکوم شده است.

این خبر توسط قوه قضائیه ایران به طور رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

اردشیر امیرارجمند، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، در واکنش به این حکم به رادیو فردا گفت که در صورت صحت خبر سایت مشرق نیوز، دادگاه و حکم صادره را قبول ندارد زیرا دادگاه غیابی برای افرادی است که محل سکونت یا وکیل آن‌ها مشخص نباشد که این دو شرط به گفته آقای امیرارجمند، درباره او صدق نمی‌کند.

سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید گفت که در خارج از کشور مرتکب هیچ جرمی نشده اما چون حق اعتراض در جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود، دستگاه قضایی ممکن است چنین حکمی برای او صادر کرده باشد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور، روز ۲۳ تیرماه، از قطعی شدن حکم غیابی سه تا ۱۱ سال حبس برای هفت معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ خبر داد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج آن انتخابات نیز بیش از سه سال است که در حبس خانگی قرار دارند.

XS
SM
MD
LG