لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۹
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه

پوتین: روسیه در نظر ندارد کریمه را به خاک خود ملحق کند

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که ارتش اوکراین قدرت را در این کشور به دست گرفته و کودتای ضد قانون اساسی انجام داده است. وی افزوده که روسيه در نظر ندارد کريمه را به خاک خود الحاق کند.

۱۴:۲۳ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه گفته که انتظار می‌رود رهبران اروپایی گام‌های مشخصی برای مجازات روسیه بردارند مگر اینکه مسکو نشان دهد که آماده حل و فصل دیپلماتیک مسئله اوکراین است.
۱۴:۱۹ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
رییس جمهوری روسیه گفته است که استفاده از اهرم نظامی در اوکراین آخرین راه حل است.
۱۴:۱۸ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
پوتین در نشست خبری خود گفته که ویکتور یانوکوویچ همچنان رییس جمهوری اوکراین است هرچند که در قدرت نباشد.
۱۴:۱۴ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، روز سه شنبه در نخستین کنفرانس خبری خود پس از آغاز بحران اوکراین گفته است که ارتش اوکراین قدرت را در این کشور به دست گرفته و کودتای ضد قانون اساسی انجام داده است.
۱۳:۰۳ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
فرانک والتر اشتان‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان، پس از دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود گفته است که هیچ نشانه‌ای از حل مسئله اوکراین وجود ندارد.
۱۲:۲۸ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
گزارش شده که نیروهای هوادار روسیه در شبه جزیره کریمه روز سه شنبه برای پراکنده کردن ۳۰۰ سرباز اوکراینی اقدام به تیراندازی هوایی کرده‌اند. سربازان اوکراینی خواستار بازگشت به کار خود شده بودند.
۱۲:۲۱ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
شرکت گازپروم روسیه تایید کرده است که اوکراین به پرداخت بدهی‌های خود به این شرکت ادامه می‌دهد. بدهی اوکراین بابت گاز دریافتی از گازپروم که به کشورهای اروپایی فرستاده می‌شود تا روز سوم مارس به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. وزیر انرژی اوکراین گفته که کشورش به زودی ۴۰۰ میلیون دلار از این بدهی را پرداخت خواهد کرد.
۱۲:۱۶ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
۱۲:۱۰ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
سرگئی گلازیف، یک مشاور کاخ کرملین، گفته است که وضع تحریم از سوی آمریکا علیه روسیه بر سر اوکراین می‌تواند برای واشینگتن عواقب داشته باشد و مسکو، دلار را از ذخایر ارزی خود حذف کرده و از پرداخت وام‌هایش به بانک‌های آمریکایی خودداری کند.
۱۲:۰۴ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، روز سه شنبه از نیروهای نظامی این کشور که در غرب روسیه در رزمایش آمادگی شرکت کرده بودند خواستار بازگشت به پایگاه‌هایشان شد. این رزمایش روز ۲۶ فوریه و در واکنش به تحولات اوکراین آغاز شده بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG