لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۷

تذکر پنج نماینده مجلس به وزیر اطلاعات در مورد فرزندان موسوی


علی مطهری از جمله نمایندگان تذکردهنده به وزیر اطلاعات است
علی مطهری از جمله نمایندگان تذکردهنده به وزیر اطلاعات است
پنج نماینده مجلس ایران روز سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه، در مورد «عدم شفاف‌سازی» درباره ماجرای پیش آمده برای فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در روز عید غدیر گذشته به وزیر اطلاعات در دولت حسن روحانی تذکر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علی مطهری، نماینده تهران،‌ به اتفاق چهار نماینده دیگر، مسعود پزشکیان، عبدالکریم حسین‌زاده، عابد فتاحی و غلامرضا تاج‌گردون روز سه‌شنبه به احمد علوی، وزیر اطلاعات، در مورد اتفاقی که برای دختران آقای موسوی افتاد تذکر داده‌اند.

دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات ۱۳۸۸، می‌گويند روز پنج‌شنبه، دوم آبان، برای ملاقات با پدر و مادر خود به محل حصر آنها رفته بودند و پس از آن که در مقابل درخواست ماموران امنيتی زن برای درآوردن تمام لباس‌های خود برای بازرسی بدنی مقاومت کردند، از مامور امنيتی سيلی خورده و مورد ضرب‌وشتم و بی‌احترامی قرار گرفته‌اند.

به گفته زهرا موسوی در گفت‌وگویی با وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، ماموران امنیتی در خفا بارها از آنها عذرخواهی کرده‌اند، اما «همین که مسئله عمومی شد، ورق برگشت و ما متهم به جوسازی شدیم».

پس از آن که یکی از مقامات وزارت اطلاعات بدون آن که نامش فاش شود فرزندان آقای موسوی را در این غائله مقصر شناخت، وزیر دادگستری در دولت آقای روحانی نیز در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر «ضرب‌وشتم» دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد گفت: «اين يک ماجراجويی و جوسازی رسانه‌ای بود و متاسفأنه اين حرف‌ها حاشيه‌سازی است و دولت بنا نيست وارد اين ماجراها شود.»
اين در حالی است که قبل از آقای پورمحمدی، سخنگوی قوه قضائيه اعلام کرده بود که وزارت اطلاعات در حال رسيدگی به اين مسئله است.

اکنون در حالی که وزیر اطلاعات هنوز در این باره موضعی نگرفته، پنج نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی از او خواستار شفاف‌سازی در این باره شده‌اند.

علی مطهری، نماینده اصول‌گرای مجلس، پیشتر در مصاحبه‌ای هشدار داده بود که ابتدا به وزیر اطلاعات در این باره تذکر کتبی می‌دهد و «اگر به نتیجه نرسد، سوال از وزیر اطلاعات را به جریان می‌اندازم و ایشان باید به مجلس بیاید و پاسخ بدهد».

وب‌سایت کلمه پیشتر در روز یک‌شنبه گزارش داده بود که پس از حادثه روز عید غدیر، فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد موفق شده‌اند بار دیگر با آنها ملاقات کنند. کلمه حال این دو در زمان ملاقات را خوب، اما در عین حال «نگران و ملتهب» از اتفاق روز عید توصیف کرده است.

پنج روز پیش نیز زهرا موسوی، دختر دوم ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، با رد ادعاها مبنی بر اين که او و خواهرانش آغازگر و مقصر درگيری اخير با ماموران امنيتی بوده‌اند، گفت که آنها در دولت جديد با شعار «شفاف‌سازی» انتظار نداشته‌اند «واقعيت‌هايی که رخ داده آن هم توسط چيزهايی مثل منبع آگاه يا موثق تکذيب شود».
XS
SM
MD
LG