لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۰

ترابیان: مثل منوچهر متکی، روی هوا برکنارم کردند


عباس ترابیان
عباس ترابیان
فدراسیون فوتبال ایران عباس ترابیان را از سمت کمیته روابط بین‌الملل این فدراسیون کنار گذاشت و امید جمالی را جایگزین او کرد.

ترابیان که پیشتر گفته بود شخصاً خواستار سبک‌تر شدن مسئولیت‌هایش است حالا از نحوه برکناری‌اش ابراز نارضایتی کرده و به انتقاد از مدیران این فدراسیون پرداخته است.

عباس ترابیان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران هم هست. او در خلال سفر با این تیم به قطر در دومین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در منطقه آسیا، از ریاست کمیته بین‌الملل کنار گذاشته شد.

او درباره اتفاقی که برایش افتاده می‌گوید: «من هم شدم مثل منوچهر متکی. این قدر عجله داشتند که حتی سعی نکردند به ایران برگردم و حکم را اعلام کنند. این نوع برخورد‌ها کمی ناراحت‌کننده است. خدا را شکر من کارم را انجام می‌دهم و اهمیتی هم به این نوع رفتار‌ها نمی‌دهم، چون توانایی‌هایم را می‌شناسم. شاید دوستان هم حتماً باید روی هوا برکنارم می‌کردند.»

منوچهر متکی در حالی از وزارت امور خارجه برکنار شد که آذر ۱۳۸۹ برای ابلاغ پیام احمدی‌نژاد به همتای سنگالی او عازم این کشور شده بود.

آقای متکی حین مذاکره و توسط رئیس جمهور سنگال از عزل خود باخبر شد. بلافاصله پس از آن، سنگالی‌ها او را با یک ماشین غیرتشریفات و بدون محافظ به هتل محل اقامت خود بازگرداندند.

به دنبال این اتفاق، سنگال همچنین فرستادن یک شهروند عادی برای مذاکره با مقامات این کشور را توهین تلقی کرده، سفیر خود را از تهران فراخواند.

انتصاب عباس ترابیان نیز بی‌شباهت به برکناری‌اش نبود، اما او هنگام انتصاب، انتقادی نسبت به نحوه برکناری مدیر پیشین این کمیته نداشت.

منصور عظیم‌زاده، رئیس قبلی کمیته بین‌الملل، به خاطر ارسال ای‌میل تبریک سال نو به اعضای فیفا شغل خود را از دست داد، زیرا یکی از گیرندگان این پیام الکترونیکی، فدراسیون فوتبال اسرائیل بود.

اخراج‌های هوایی

ترابیان در شرایطی خود را با منوچهر متکی قیاس می‌کند که جایگاه و عملکرد او نیز مثل متکی، چندان محبوبیتی نزد علاقه‌مندان فوتبال نداشت.

انتقادات فراوانی نسبت به عملکرد ترابیان از جمله نحوه توزیع اطلاعات دریافتی از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در رسانه‌های مختلف مطرح شده است که آخرین مورد آن حضور بازیکن دو اخطاره در ترکیب تیم ملی امید ایران بود، اتفاقی که در بازی با قطر رخ داد و سرانجام نیز هیچ کس مسئولیت این خطای بی‌سابقه را نپذیرفت. حتی مدتی بعد مسئولین مستقیم این ماجرا نیز ترفیع گرفتند!

وب‌سایت خبرآن‌لاین در این باره نوشته است که ترابیان می‌داند این اتفاق با توجه به جدایی تقریبا قطعی کفاشیان از فدراسیون، شروعی است برای حذف او از فدراسیون.

عباس ترابیان همچنین پس از اردوی اتریش در دوران سرمربی‌گری افشین قطبی، بازیکنان تیم ملی را «سفر ندیده» خطاب کرد و گفت که خانواده بازیکنان هم تا حالا خارج را ندیده‌اند!

به دنبال این اظهار نظر، فرزاد آشوبی اظهارات او را شرم‌آور دانست. اما به جرم دفاع از حریم خانواده‌اش ۵ میلیون تومان جریمه نقدی شد!

هادی عقیلی هم گفت: «این آقا خیال کرده که خودش در کاخ و دربار زندگی می‌کند و ما هم دنیاندیده هستیم. اصلا من نمی‌دانم که خارج رفتن چه امتیازی دارد که ترابیان این گونه حرف زد. حرف‌هایش واقعاً غیرقابل تحمل بود و او باید در تلویزیون از همه بازیکنان و خانواده‌های‌مان عذرخواهی کند.»

وقتی انتقادات بازیکنان شدت گرفت، ترابیان هم مجبور شد در مصاحبه‌ای ضمن عذرخواهی اعلام کند که منظور خاصی نداشته است.

ترابیان همچنان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران است، اما عملکرد او مورد رضایت کارلوس کی‌روش نیست. مدتی قبل، افشا شدن پیش از موعد لیست‌های تیم‌های ملی باعث انتقاد شدید کی‌روش شد.

آخرین اتفاق نیز معطلی دوساعته سرمربی سابق رئال مادرید برای رسیدن اتومبیلش به کمپ تیم‌های ملی بود که همراه با برخی دیگر از مسائل، منجر به مصاحبه اعتراضی او شد.

اما عباس ترابیان می‌گوید برکناری‌اش از کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال ارتباطی با مصاحبه اعتراضی کارلوس کی‌روش ندارد.
XS
SM
MD
LG