لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۶

صعود تیم ملی فوتبال جوانان ایران به جام جهانی ۲۰۱۷


در مرحله یک چهارم نهایی فوتبال جوانان آسیا، تیم ایران با برتری دو بر صفر مقابل ازبکستان موفق شد ضمن صعود به نیمه نهایی، جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۷ را نیز کسب کند.

ایران آخرین بار در جام جهانی ۲۰۰۰ حضور داشت اما امسال پس از صعود تیم ملی نوجوانان به جام جهانی، جوانان ایران نیز جهانی شدند.

آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی جوانان آسیا در حالی برگزار شد که پیشتر تیم‌های ملی جوانان ویتنام، ژاپن و عربستان به نیمه نهایی رسیده بودند.

شهاب عادلی، سید ابوالفضل رزاق‌پور، نیما طاهری، عارف غلامی، شاهین عباسیان، علی شجاعی، محمد سلطانی‌مهر، امید نورافکن، رضا شکاری، محمدمهدی مهدی‌خانی و رضا جعفری بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

علی طاهران، حسین ساکی و مجتبی نجاریان هم در جریان بازی با صلاحدید امیرحسین پیروانی به میدان آمدند.

ازبکستان در مرحله گروهی موفق شده بود بالاتر از تیم‌های مدعی استرالیا و چین راهی دور بعد شود. عربستان رقیب بعدی ایران هم در ضربات پنالتی، عراق را از پیش رو برداشته بود.

در دقیقه ۱۳ توپ ارسالی رزاق‌پور از روی ضربه‌ آزاد را رضا شکاری در شرایط نامتعادل به مدافع ازبکستان زد. توپ در محوطه جریمه مقابل جعفری افتاد تا این بازیکن گل اول ایران را بزند.

در آغاز نیمه دوم نیز توپ ربایی و پاس هوشمندانه رضا شکاری با فرار عالی جعفری پشت مدافعان ازبکستان همراه شد تا خودش و تیم ایران را دو گله کند.

شکاری در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. با دمیدن در سوت پایان، بازیکنان ایران که از خوشحالی سر از پا نمی‌شناختند، در میانه میدان جشن صعود را برپا کردند.

فیفا دقایقی پس از پایان بازی، این نتیجه را به جوانان فوتبالیست ایران که تبریک گفت. جام جهانی ۲۰۱۷ به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود. به همین دلیل آسیا پنج سهمیه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG