لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۵

«حمله تروریستی داعش» به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران

خبرگزاری‌ها در ایران گزارش می‌دهند حملاتی که صبح روز چهارشنبه حدود ساعت ده در تهران آغاز شد و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را پذیرفت، پس از پنج ساعت و بر جای ماندن ۱۲ کشته ساعت ۱۵ به پایان رسید.

سابرینا بلوسی مشاور فردیکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر خود نوشت: امروز دوباره روز بسیار غم‌انگیزی‌ است. اخبار حملات تهران را از نزدیک دنبال می‌کنم و امروز با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در تماس خواهم بود.

وب‌سایت انتخاب به نقل از نماینده شهرضا به گروگان گرفته شدن همسران دو نماینده را تکذیب کرد.

وب‌سایت خبرآن‌لاین به نقل از معاون وزیر کشور در تهران: «به تمام کشور اعلام آماده‌باش کردیم.»

در همین حال یک مقام مسئول در فرودگاه امام خمینی گفت که «پروازهای این فرودگاه در پی وقایع تروریستی حرم امام خمینی (ره) تأخیر نداشته و شرایط عادی بر فرودگاه امام حاکم است».

خبرگزاری مهر: روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر منتشر شده مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مترو در تهران به نقل از این وزارتخانه را نادرست خوانده و تاکید کرد که «تمام اطلاعیه‌ها از سایت رسمی واجا [وزارت اطلاعات] منتشر خواهد شد».

خبرگزاری مهر به نقل از عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس می‌گوید که «همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان» گروگان افراد مسلح هستند.

خبرگزاری صداوسیما خبر می‌دهد که سه تن از «تروریست‌ها» هم‌چنان در ساختمان مجلس حضور دارند.

خبرگزاری ایلنا از ورود فرماندهان بلندپایه سپاه پاسداران، سردار جعفری، سردار سلامی، سردار پاکپور و سردار غیب‌پرور به محوطه مجلس خبر می‌دهد.

خبرگزاری ایلنا به نقل از نمایندگان مجلس می‌گوید که «هنوز برخی از نمایندگان مجلس در طبقات ششم و هفتم در دفاتر خود حضور دارند».

علی لاریجانی، رئیس مجلس، روز چهارشنبه در پایان جلسه روزانه گفت: «اتفاق امروز مسئله‌ای جزئی بود، اما به هر حال نشان داد که تروریست‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند، مخصوصاً این که ایران قطبی فعال و موثر در مبارزه با تروریست است.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG