لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۶

هزینه هر ساعت پرواز با جت شخصی در ایران: دست‌کم سه هزار دلار


رسانه‌ها در ایران از افزایش شمار شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرواز خصوصی در ایران و استقبال برخی ثروتمندان از این خدمات خبر می‌دهند.

روزنامه «شرق» در شماره روز دوشنبه ۲۴ فروردین‌ماه خود٬ گزارشی از فعالیت برخی شرکت‌ها در ارائه خدمات پرواز خصوصی و فروش جت‌های شخصی در ایران منتشر کرده است.

این روزنامه گزارش کرده که نخستین شرکت ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی با جت‌های شخصی٬ از دو سال پیش فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است.

با آنکه روزنامه «شرق» در گزارش خود به نام این شرکت که «فرست کلاس» نام دارد٬ اشاره نکرده٬ اما افزوده استفاده از خدمات این شرکت مستلزم داشتن «پول کافی» است تا بتوان با دوستان یا اعضای خانواده «از فرودگاه مهرآباد راهی هر نقطه‌ای در داخل و خارج از کشور» شد.

این شرکت در سایت رسمی خود اعلام کرده «مخارج هر پرواز از حاصل ضرب نرخ ساعت پرواز در تعداد ساعات پرواز انجام شده، با تقریب صدم ساعت، به علاوه هزینه‌های خدمات فرودگاهی، مشخص می‌شود.

هزینه هر ساعت پرواز با جت‌های شخصی آن‌طور که روزنامه شرق اعلام کرده دست‌کم سه هزار و ۲۰۰ دلار است.

هزینه هر ساعت انتظار هواپیما در فرودگاه برای بازگشت به مبداء نیز ۲۰۰ دلار و هزینه روزانه این انتظار هم هزار و ۵۰۰ دلار اعلام شده است.

روزنامه «شرق» در ادامه گزارش خود براساس این تعرفه٬ هزینه رفت و برگشت پرواز تهران به کیش و دو روز انتظار جت خصوصی در فرودگاه کیش را حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان تخمین زده است.

یکی از مسئولان این شرکت اعلام کرده که مشتری‌های آنها «برخی مقامات دولتی، تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مدیران شرکت‌های بزرگ» هستند.

اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز مقصدهای داخلی و مسکو٬ اربیل٬ ترکیه، دوبی و اروپا مقصدهای خارجی متقاضیان استفاده از خدمان این شرکت اعلام شده است.
رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور هم گفته «هم‌اکنون شرکت‌هایی داریم که در این زمینه در حال فعالیت هستند.»

آقای جعفرزاده افزوده «کفایت سرمایه یکی از شروط اصلی در این زمینه {راه‌اندازی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرواز خصوصی} است.»

به گفته وی «داشتن پنج فروند هواپیما که حداقل دو یا سه فروند از آنها متعلق به خود شرکت باشد و اجاره‌ای نباشد» از دیگر شرایط صدور مجوز برای متقاصیان تأسیس چنین شرکت‌های است.

با افزایش آمار ثروتمندان در ایران ارائه کالاها و خدمات لوکس در کشور نیز در سال‌های اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

گرایش ثروتمندان به استفاده از هواپیمای شخصی٬ نگهداری حیوانات وحشی در خانه‌ها٬ ماشین‌های گران‌قیمت و لباس‌های مارک‌دار خارجی در ایران در پاره‌ای اوقات به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است.

XS
SM
MD
LG