لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۴

بررسى روزنامه هاى صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد خبر داده كه « شوراى عالى امنيت ملى اتخاذ تدابير و سياست هاى امنيتى- اطلاعاتى جديد نظام براى مقابله با حوادث اخير » را بر عهده گرفته است.

به نوشته اين روزنامه « روح الله حسينيان چهره شاخص حامى احمدى نژاد در مجلس در حاشيه جلسه علنى روز سه شنبه خبر داد كه موارد امنيتى چون نصب دكل هاى ارسال پارازيت، ورود نهادها و دستگاه هاى متعدد امنيتى، اطلاعاتى و انتظامى به حوادث پس از انتخابات يا واگذارى نظارت بر اينترنت به نيروى انتظامى براى تامين امنيت بيشتر كشور تدابيرى است كه از سوى شوراى عالى امنيت ملى براى مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام اتخاذ شده است. »

وى همچنين گفت كه « وظيفه سپاه پاسداران، نيروى انتظامى، وزارت ارشاد و مخابرات در مورد رسانه هاى مجازى به صورت جزء به جزء روشن شده است تا جايى كه مى توان اشاره كرد در اين تدبير وزارت ارشاد و مخابرات به نحوى مجرى محسوب مى شوند و سپاه و نيروى انتظامى ناظر و مسوول تامين امنيت. »

روزنامه اعتماد نوشته كه حسينيان با تاكيد بر اينكه « تعدد دستگاه هاى امنيتى، اطلاعاتى و انتظامى در كشور ضرورت وجود شوراى عالى امنيت ملى است» گفته « در شرايطى كه كشور از سوى دشمنان داخلى و خارجى تهديد مى شود طبيعى است كه شوراى عالى امنيت ملى در جهت هماهنگى سازمان ها و وزارتخانه هاى اطلاعاتى- امنيتى به ايفاى نقش بپردازد تا تداخل كارى ايجاد نشود، چنانچه اين شورا چندى پيش با هدف برقرارى امنيت بيشتر در كشور سپاه را مجرى نصب سرى جديد دكل هاى ارسال پارازيت كرد. »

«نگرانى تامين گاز در زمستان»

روزنامه همشهرى از « نگرانى تأمين گاز در زمستان » خبر داده و نوشته « هرچند بر اساس توافق با تركمنستان ميزان گاز وارداتى از اين كشور افزايش يافته اما نگرانى‌ها نسبت به تامين گاز مورد نياز كشور به‌دليل رشد مصرف و محقق نشدن پيش‌بينى در مورد شدت سرما وجود دارد. »

اين روزنامه با اشاره به اينكه ن يك مقام شركت ملى گاز از رشد مصرف گاز در كشور ابراز نگرانى كرده است » از قول مدير گازرسانى شركت ملى گاز نوشته كه « هم‌اكنون ايران با چالش جدى در زمينه مصرف گاز مواجه است .»

همشهرى با اشاره به اين كه مصطفى كشكولى تاكيد كرده كه « در ۷ ماه گذشته بيش از ۲۷ درصد رشد مصرف گاز در كشور داشته‌ايم » به نقل از اين مقام شركت ملى گاز نوشته « مصرف گاز مشتركان بخش خانگى در زمستان به بالاى ۴۲۰ ميليون مترمكعب مى‌رسد و در حال حاضر تامين اين ميزان گاز به يكى از دغدغه‌هاى جدى دولت تبديل شده است. »

همشهرى نوشته « اين آمار رقم نگران كننده‌اى محسوب مى‌شود اين نگرانى از رشد مصرف به اين دليل است كه در سال‌هاى اخير علاوه بر ثابت نگه‌داشتن قيمت گاز و توسعه بى‌رويه مشتركان در مناطقى كه به اعتقاد اغلب كارشناسان سرمايه‌گذارى در آن اقتصادى نبوده است، برخى سرمايه‌گذارى‌ها براى افزايش توليد با تاخير مواجه شده و مديريت مصرف به‌طور جدى در بخش گاز مورد توجه قرار نگرفته است. »

واكنش احمدى نژاد به خبر خروج ۱۸.۵ ميليارد دلار پول و طلا

روزنامه تهران امروز « توضيح احمدى‌نژاد درباره تريلى طلا در تركيه » را مورد توجه قرار داده و نوشته « پس از آنكه رسانه‌هاى تركيه خبرى را منتشر كردند كه بر اساس آن چند كاميون دلار و طلا به ارزش ۱۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليوندلار از ايران به تركيه وارد و در اين كشور از سوى پليس كشف و توقيف شده، محمود احمدى‌نژاد در حاشيه نشست اقتصادى سران سازمان كنفرانس اسلامى در استانبول براى اولين بار در اين مورد به اظهار نظر پرداخته است.»

به نوشته تهران امروز محمود احمدى نژاد درحالى كه طى نشست اقتصادى سران سازمان كنفرانس اسلامى در استانبول تركيه با پرسش خبرنگاران در باره توقيف تريلى هاى حامل ۱۸.۵ ميليارد دلار پول و طلا مواجه شد با خنده‌اى گفت كه « من از برخى رسانه‌ها مى‌خواهم قبل از اينكه خبرى را منتشر كنند چند دقيقه درباره آن خبر فكر كنند من هم اين خبر را شنيدم و خواندم مى‌گويند ۱۸.۵ ميليارد دلار طلا بوده است. من از شما سوالى دارم. مى‌دانيد اين مقدار طلا چند تريلى مى‌شود؟... و يا مى‌گويند ۱۰ ميليارد دلار پول بوده است، مى‌دانيد اين رقم پول چند تريلى مى‌شود؟ »

به نوشته تهران امروز احمدى نژاد همچنين گفت كه « مگر مى‌شود يك نفر به اين رقم دسترسى داشته باشد و مگر مى ‌شود چند تريلى طلا و دلار وارد تركيه بشود و كسى از آن خبر نداشته باشد؟ »

واكنش محمود احمدى نژاد در حالى ابراز شد كه رسانه هاى تركيه پيشتر خبر توقيف تريلى هاى حامل ۱۸.۵ ميليارد دلار كه شامل پول نقد و طلا بودند از سوى پليس تركيه را منتشر كرده اند.

درخواست ديدار با رييس قوه قضاييه براى پيگيرى وضع بازداشت شدگان ۱۳ آبان

روزنامه حيات نو از قول دبير كل فراكسيون خط امام مجلس نزديك به اصلاح طلبان خبر داده كه اين فراكسيون براى پيگيرى سرنوشت بازداشت شدگان پس از انتخابات « درخواست ملاقات با رئيس قوه قضائيه را ارائه داده‌است. »

محمدرضا تابش با اشاره به اينكه برخى بازداشت‌شدگان حواشى مراسم ۱۳ آبان مراجعاتى به فراكسيون اقليت داشته‌اند‌، به اين روزنامه گفته است كه « در اين مراجعات آنها راجع به فرآيند بازداشتشان، حضور در زندان و پرونده‌سازى‌ها توضيحاتى ارائه دادند كه ما آنها را پيگيرى خواهيم كرد. »

وى همچنين گفت كه در مورد پيگيرى سرنوشت بازداشت شدگان ۱۳ آبان با رئيس مجلس به صورت شفاهى صحبت كرده گفته كه « براى اين منظور درخواست ملاقاتى با رئيس‌قوه قضائيه نيز ارائه داده‌ايم. »

رييس فراكسيون خط امام كجلس همچنين با استقبال از آزادى برخى از بازداشت شدگان پس از انتخابات و قدردانى از اقدامات قوه قضائيه در تسريع آزادى زندانيان سياسى، گفته است « اما ما نگران صدور احكام سنگين براى اين افراد هستيم كه تناسبى با اتهامات آنها ندارد. »
XS
SM
MD
LG