لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۲

نخستین مواجهه روحانی با مجلس؛ میلی‌منفرد، نجفی و سلطانی‌فر رای اعتماد نگرفتند

مجلس که اصولگرایان در آن اکثریت را در دست دارند، به وزیران پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش رای اعتماد نداد.

۱۹:۲۸ ۲۴.۵.۱۳۹۲
حسن روحانی با تشریح سابقه همه وزرای خود از آنها دفع می‌کند. او دلیل انتخاب مصطفی پورمحمدی برای وزارت دادگستری را «سابقه مبارزه او با فساد» عنوان می‌کند. در عین حال دلیل انتخاب محمدعلی نجفی برای وزارت آموزش و پرورش، نظرات راهبردی در عرصه آموزش و پرورش و محبوبیت بالای او در میان فرهنگیان بوده است. ضمن این‌که تجربه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کلان را هم دارد.
به گفته او، بهترین شخصیتی هم که می‌توانست سمت وزیر امور خارجه را برعهده بگیرد، محمدجواد ظریف است.
اما در زمینه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقای روحانی می‌گوید می‌خواسته فضای دانشگاه را بانشاط سازد و از این رو جعفرمیلی منفرد را انتخاب کرده که شخصیتی معتدل است واگرچه تفکری اصلاح‌طلبانه دارد اما در مسائل اجرایی همواره مستقل و فراجناحی رفتار کرده و تابع رهبر جمهوری اسلامی بوده است.
۱۹:۱۵ ۲۴.۵.۱۳۹۲
در پاسخ به انتقاداتی که از عدم حضور بانوان و افلیت‌ها در کابینه شده است، حسن روحانی می‌گوید که از بانوان و اقلیت‌های مختلف دینی و قومی در سطوح مختلف مدیریتی و حتی نهاد ریاست جمهوری دعوت خواهد شد.
۱۹:۱۲ ۲۴.۵.۱۳۹۲
رویدادهای ۱۳۸۸ و اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری آن سال، یکی از مباحث عمده در جریان بررسی صلاحیت کابینه حسن روحانی بود
رویدادهای ۱۳۸۸ و اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری آن سال، یکی از مباحث عمده در جریان بررسی صلاحیت کابینه حسن روحانی بود
۱۹:۱۰ ۲۴.۵.۱۳۹۲
به گفته حسن روحانی، دستگاه‌های امنیتی شهادت داده‌اند که هیچ کدام از وزرای پیشنهادی نه تنها مورد امنیتی ندارند، بلکه از مسائل اخلاقی و مالی هم به‌دور هستند. ضمن این که او به‌خاطر سابقه امنیتی خود به این استعلام اکتفا نکرده و از مجاری دیگر نیز درباره وزرای پیشنهادی خود تحقیق کرده است.
۱۹:۰۸ ۲۴.۵.۱۳۹۲
آقای روحانی از نمایندگانی که برخی وزرای پیشنهادی او را به دست داشتن در ناآرامی‌های سال ۱۳۸۸ متهم می‌کنند، انتقاد کرد و گفت که این وزرا به گواه دستگاه‌های امنیتی هیچ نقشی در ماجرا نداشته‌اند.
۱۹:۰۶ ۲۴.۵.۱۳۹۲
حسن روحانی می‌گوید عده‌ای «اردوکشی خیابانی کردند و عده‌ای هم کهریزک ساختند»، اما الان بعد چهار سال باید به فکر منافع کشور بود.
۱۹:۰۵ ۲۴.۵.۱۳۹۲
روحانی به رویدادهای ۱۳۸۸ رسید...
۱۹:۰۴ ۲۴.۵.۱۳۹۲
آقای روحانی می‌گوید که کابینه او فراجناحی است اما این به معنای سیاسی نبودن اعضای کابینه نمی‌تواند باشد؛ مهم این است که مقام وزیر همه ملت را ببیند و نه یک حزب و جناح را.
۱۹:۰۳ ۲۴.۵.۱۳۹۲
روحانی دوباره به موضوع کابینه خود رسید و گفت که تمام وزرا را با نگاه حرفه‌ای و تخصصی برگزیده و به دنبال سهم‌دهی به هیچ حزب و گروه و شخصیت سیاسی نبوده است. به گفته او، وزرای این کابینه هم هیچ کدام حرص و ولعی برای وزارت نداشتند و چه بسا برخی از آنان با اصرار رئیس جمهور راضی به پذیرش مسئولیت شده‌اند.
۱۸:۵۷ ۲۴.۵.۱۳۹۲
تسلیت حسن روحانی به مردم مصر؛ رئیس جمهور ایران می‌گوید که می‌خواهد با مردم مصر همدردی کند و به نظامیان این کشور تذکر می‌دهد که مردم را سرکوب نکند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG