لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۴

هفت نفر در پی ریزش زباله در شیراز کشته شدند


هفت نفر در شیراز به دلیل ریزش زباله در محل جمع‌آوری آن در منطقه برمشور که روز چهارشنبه اول خرداد رخ داد، جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری مهر می‌گوید تا روز جمعه تلاش برای پیدا کردن هفتمین جسد ادامه داشت. اما برخی وب‌سایت‌های خبری دیگر از قول مقام‌های شهرداری شیراز خبر داده‌اند که هفتمین جسد نیز عصر روز جمعه پیدا شده است.

این سانحه روز چهارشنبه، زمانی رخ داد که آتش‌نشانان برای مهار حریقی که در محل دفن زباله در برمشور رخ داده بود به آنجا رفتند.

بنا بر گزارش خبرگزاری مهر در زمان خاموش کردن حریق، زباله‌ها ریزش داشته‌اند و «۱۳ تن از آتش‌نشانان» در زیر آن مدفون شدند.

بنا بر این گزارش پنج نفر از کسانی که زیر زباله‌ها مانده بودند، نجات پیدا کرده و هفت تن دیگر کشته شدند.

اما «خبرآن‌لاین» تعداد کسانی که در پی ریزش زباله‌ها زیر آنها مانده‌اند را «۱۱ نفر» اعلام کرده است که «آتش‌نشانان، کارگر بازیافت زباله و مهندس این سایت دفن زباله» در میان آنها بوده‌اند.

در هر دو خبر مشخص نیست چرا تعداد کسانی که در زیر زباله مدفون شده بودند با رقم نجات‌یافتگان و کشته‌شدگان که ۱۲ نفر می‌شود مطابقت ندارد؛ هر چند در خبرهایی دیگر تعداد نجات‌یافتگان چهار نفر اعلام شده است.

برخی از وب‌سایت‌های خبری در جنوب ایران نیز از پیدا شدن جسد هفتم و «انتشار این خبر پس از دو روز» گزارش داده‌اند.

خبرگزاری «ایسنا» از قول سیروس پاک‌فطرت، یکی از مسئولان شهرداری شیراز نوشته است «وقوع چنين حادثه‌ای در هيچ نقطه‌ای از كشور سابقه نداشته و تجربه‌ای نو در موضوع بروز بحران و امدادرسانی و كشف جسد محسوب می‌‌شود».

این مقام شهرداری شیراز می‌گوید این محل از بزرگ‌ترین سایت‌های دفن زباله در ایران است و «بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن زباله» در آن انباشته شده است.

به گفته آقای پاک‌فطرت، به دلیل بارندگی‌های اخیر، شکل و خاصیت مواد زباله به لحاظ شیمیایی و فیزیکی تغییر کرده و همین موضوع به رانش و ریزش کوهی از زباله انجامیده است.
XS
SM
MD
LG