لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۷

«کنفرانس وب و موبایل» در تهران


کنفرانسی دو روزه از ۳۰ بهمن ماه با محور تجارت الکترونیک و فروش آن‌لاین در ایران، تبلیغات اینترنتی، نرم‌افزاهای موبایل و درآمدزایی از طریق تولید آنها، در تهران برگزار می‌شود.

بنا بر آنچه در وب‌سایت این کنفرانس آمده، سخنرانان اصلی آن هروه کویلیز، مدیرعامل شرکت دیوانی، یک پرتال رسانه‌ای دیجیتال، دنیل بارتل، یک کارآفرین و مشاور آلمانی در زمینه «تفکر طراحی» و «اقتصاد مشارکتی»، فرانک اسکویی، معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک و امیراسماعیل بزرگ‌زاده، مدیرعامل شرکت کونُوی هستند.

لینک به وب‌سایت کنفرانس (رادیو فردا مسئول متحوای وب‌سایت‌های دیگر نیست)

گروهی دیگر از دست‌اندرکاران و مدیران شرکت‌های دیجیتال و نیز بنیان‌گذاران جشنواره‌های الکترونیک در ایران از اعضای میزگردها در این گردهمایی دو روزه‌اند.

دست‌اندرکاران کنفرانس وب‌ و موبایل در ایران در وب‌سایت خود می‌گویند مواردی مانند آشنایی با تجربه‌های روز جهانی، دریافت اطلاعات تازه از زبان متخصصین ایرانی و خارجی، آشنایی با بهترین روش‌های بازاریابی و شناخت روند‌های آینده بازار ایران و جهان از اهداف برگزاری آن است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و کانون کارآفرینی ایران، از جمله حامیان این طرح معرفی شده‌اند.

در ایران کنفرانس‌ها و جشنواره‌هایی در زمنیه فضای مجازی، کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند برگزار می‌شود. از جمله آنها نمایشگاه بین‌المللی الکامپ است که نوزدهمین دوره آن در میانه آذر ماه برگزار شد.

استفاده از تلفن‌های هوشمند در ایران نیز طی سال‌های گذشته روبه فزونی بوده است؛ با این همه به گفته افشین لاریجانی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه در ایران، «سهم ۸۰ درصدی واردات غیر رسمی و قاچاق موبایل» سبب شده است که آمار دقیقی از میزان واردات گوشی در این کشور وجود نداشته باشد.

به گفته آقای لاریجانی به وب‌سایت خبری و تحلیلی «تراز»، در حال حاضر دو سوم از شهروندان ایرانی در موقع خرید تلفن همراه، تلفن‌های هوشمند را انتخاب می‌کنند.

رئیس پلیس فضای مجازی ایران نیز در آذر ماه گفته بود بیش از ۴۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که ۲۳ میلیون نفر از آنها را جوانان تشکیل می‌دهند.

با این همه سرعت پایین اینترنت و نیز فیلترینگ گسترده، ایران را از نظر کیفیت و کمیت خدمات الکترونیک در انتهای آمارهای جهانی قرار داده است.

فریدم‌هاوس، یک سازمان غیردولتی ناظر بر آزادی‌های فردی، ایران را در میان ۶۰ کشوری که در آنها درباره آزادی اینترنت مطالعاتی انجام شده، در رتبه آخر قرار داده است.

از دیگر سو بر اساس اطلاعاتی که گروه اوکلا منتشر کرده، از ۱۸۶ کشوری که در آنها بررسی صورت گرفته است، ایران از نظر سرعت دانلود در رتبه ۱۷۰ قرار دارد.

مقام‌های دولت حسن روحانی، وعده‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت در ماه‌های پیش‌رو داده‌اند. برخی از آنها نیز انتقاداتی به وضع فیلترینگ سایت‌ها در ایران کرده و خواستار بازنگری در آنها شده‌اند.
XS
SM
MD
LG